Parkingul de la aeroport, blocat de clădiri şi litigii
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 06 Oct 2011, 00:40
- Administraţie
- Ascultă știrea

Consiliul Judeţean (CJ) Cluj nu a reuşit până în prezent să transmită societăţii Uti Facility Management amplasamentul din incinta aeroportului pe care era programată construcţia unui hotel de patru stele şi a unui parking etajat de 1.470 de locuri. La aproape un an de la lansarea proiectului, plenul CJ a aprobat suspendarea proiectului, dat fiind faptul că amplasamentul vizat nu e liber de sarcini. Conducerea judeţului nu poate estima când se va rezolva problema. Între timp, se pierd banii pe care câştigătorii licitaţiei pentru construcţia parcării şi a hotelului ar fi avut obligaţia să-i achite în contul aeroportului clujean.
CJ a semnat contractul de concesiune pentru construcţia parkingului etajat şi a hotelului de patru stele din incinta aeroportului încă de anul trecut, cu societatea UTI Facility Management Bucureşti. Obligaţia acestei societăţi era de a extinde parcarea actuală de la sol, oferind un total de 530 de locuri de parcare, de a construi un nou parking etajat de 1.470 de locuri şi, de asemenea, de a realiza un hotel de patru stele. Având în vedere că administraţia judeţeană nu a reuşit până în prezent să predea celelalte amplasamente din incinta aeroportului, societatea bucureşteană s-a achitat doar de prima sarcină. UTI a solicitat CJ o revizuire a contractului. Din solicitarea UTI reiese că pe o bună parte din teren se află mai multe imobile aflate în administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI) şi Serviciului Român de Informaţii (SRI). Aceste clădiri împiedică începerea lucrărilor la parkingul etajat. De asemenea, o parte din terenul care ar urma să faciliteze accesul pe amplasamentul pe care a fost prevăzut hotelul este blocat într-un litigiu între CJ şi societatea Aviatrans.
"Nepredarea celor două amplasamente, libere de sarcini, ne pune în imposibilitatea de a ne îndeplini obligaţiile asumate şi ne creează prejudicii serioase, având în vedere că suntem obligaţi să plătim redevenţa pentru parcarea etajată şi pentru hotel înainte ca acestea să fie puse în funcţiune", se arată în scrisoarea pe care UTI a transmis-o CJ. Forul judeţean a acceptat să suspende proiectul ce vizează construcţia hotelului şi a parkingului etajat până în momentul în care se va clarifica situaţia juridică a amplasamentului. Astfel, UTI ar urma să plătească aeroportului până la degrevarea de sarcini a terenului doar redevenţa survenită în urma exploatării actualei parcări supraterane, adică 125 de euro pe fiecare loc de parcare (pentru cele 530 de locuri, un total de 66.250 de euro pe an).
În contractul iniţial, UTI se obliga să achite 250.000 de euro pe an, pentru un total de 2.000 de locuri de parcare generate de parkingul etajat. Ca atare, odată cu întârzierea acestui proiect, bugetul aeroportului şi implicit al CJ pierde peste un milion de lei anual. "Tot ce putem face este să relocăm cât mai repede imobilele MAI şi SRI, astfel încât UTI să poată demara lucrările la parking. Şi noi, şi ei au interesul să finalizeze cât mai repde lucrările, având în vedere că vom câştiga mai mulţi bani. În ceea ce priveşte terenul destinat hotelului, nu depinde de noi. Suntem într-un litigiu şi doar după ce se va pronunţa instanţa vom putea merge mai departe şi cu acest obiectiv", a spus preşedintele CJ, Alin Tişe.