“Pe patronii Fany, dacă-i întâlneai, nu mai scăpai de ei”

“Pe patronii Fany, dacă-i întâlneai, nu mai scăpai de ei”
Şeful Inspectoratului pentru Controlul în Transportul Rutier, Rareş Pop, admite că i-a cunoscut pe proprietarii Fany şi spune că aceştia aveau un stil aparte: se ţineau ca scaiul de om, atunci când aveau interes

S-a speculat că şeful Inspectoratului pentru Controlul în Transportul Rutier, Rareş Pop, ar fi fost omul de legătură între Fany şi preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu. El admite că-i cunoaşte pe proprietarii societăţii private de transport Fany şi că era şi greu să nu fie aşa, având în vedere stilul celor doi de a se ţine ca scaiul după om, însă, susţine că a avut întotdeauna o atitudine echilibrată şi că nu a favorizat absolut niciodată această companie.

Surse din PNL spun că oamenii din jurul lui Horea Uioreanu se tem acum, după ce patronul Fany a fost arestat, că va începe să dezvăluie cui anume a dat mită. Unul dintre consilierii lui Uioreanu, Răzvan Pop, ar fi fost deja audiat pe tema aceasta, spun aceleaşi surse.

Scandalul privind atribuirea contractelor pentru transportul intrajudeţean este departe de a se fi încheiat. După arestarea clanului Cadar - patronii firmei Fany, şi a Danielei Dobrilă, unul dintre directorii de la Autoritatea Rutieră Română (ARR), sunt aşteptate să cadă şi alte capete. Sursele ZIUA de CLUJ spun că unii dintre apropiaţii lui Horea Uioreanu n-ar dormi prea bine noaptea, acum după ce Ştefan Cadar a primit arest pentru 29 de zile. Cei care au colaborat cu firma Fany se tem că patronul ar putea „ciripi", ca să scăpe cu o sentinţă cât mai uşoară. Problema este cu atât mai sensibilă cu cât unul dintre motivele pentru care a fost arestată Daniela Dobrilă, indică, în mod clar, o implicare a executivului Consiliului Judeţean în susţinerea companiei Fany. Dobrilă i-a învăţat, exact, pe soţii Cadar, cum să acţioneze pentru suspendarea hotărârii ce a stat la baza scoaterii unor trasee din pachetul de licitaţie, reiese din datele furnizate de DNA. Numai că, o dată suspendată această hotărâre, soţii Cadar aveau nevoie de Consiliul Judeţean. Iar ajutorul, coincidenţă sau nu, a şi venit. Consiliul Judeţean a trimis exact la timpul potrivit decizia care reincludea traseele dorite de Fany, în licitaţia de la Bucureşti. De altfel, atât primarul Emil Boc, cât şi consilierii PDL şi chiar şi directorul Companiei de Transport Public, Liviu Neag, l-au acuzat, imediat, după acest episod, pe preşedintele Horea Uioreanu, că ar fi favorizat în mod voit compania Fany. Uioreanu s-a tot justificat că n-a avut de ales şi că sentinţa exectuorie a instanţei îl obliga să trimită traseele la Bucureşti. Ulterior, nu numai că traseele vânate de Fany au fost incluse în licitaţie, ele au fost şi câştigate. ZIUA de CLUJ a relatat în repetate rânduri despre modul în care au fost păcăliţi ceilalţi transportatori privaţi. Aceştia s-au trezit că regulile de ofertare pentru traseele din judeţul Cluj sunt schimbate în timpul jocului. Acum, la numai trei luni de la atribuirea licitaţiei, s-a lăsat cu arestări. Rămâne să descoperim dacă cineva din Consiliul Judeţean a fost sau nu implicat în această afacere. Unul dintre consilierii lui Uioreanu, Răzvan Pop, a fost deja audiat pe tema aceasta, spun sursele ZIUA de CLUJ, iar cei de la DNA au ridicat mai multe documente din sediul Consiliului Judeţean. Pe de altă parte, sursele ZIUA de CLUJ spun că Răzvan Pop este doar unul dintre pionii care ar fi avut contact direct cu patronii Fany. Un alt nume vehiculat este cel al şefului Inspectoratului pentru Controlul în Transportul Rutier, Rareş Pop. Acesta neagă însă, vehement, că ar fi avut vreo relaţie de amiciţie cu patronii Fany. El admite că îi cunoştea şi că era şi greu să nu fie aşa, având în vedere comportamentul pe care îl afişau aceştia. „Ca să vă faceţi o idee despre cum sunt oamenii aceştia, pot să vă spun doar atât, că odată ce îi cunoşteai, nu mai puteai scăpa de ei", a mărturisit Rareş Pop. El afirmă că, indiferent cine vorbeşte despre el, n-a construit nici un soi de relaţie cu patronii Fany. „Am reuşit să-mi păstrez echilibrul. De câte ori a fost cazul, le-am aplicat amenzi usturătoare. Nu i-am favorizat în niciun fel, de altfel, nici pe RATUC. Chiar pot să dorm liniştit noaptea pentru că eu nu le-am făcut nici un favor. Când le-am prins maşinile că încalcă legislaţia, le-am aplicat întotdeauna amenzi. Pentru mine n-a contat că e Fany sau că e RATUC (CTP), iar acest lucru poate fi dovedit", a subliniat Rareş Pop. El a explicat că licitaţia nu avea cum s-o influenţeze de la nivelul instituţiei pe care o conduce: „Noi avem strict competenţe de control , iar în privinţa licitaţiilor, a licenţelor de transport se ocupă Autoritatea Română Rutieră."

 

 

Comenteaza