Foto 6.200 de maşini ridicate în Cluj-Napoca. Jumătate provin din alte judeţe

6.200 de maşini ridicate în Cluj-Napoca. Jumătate provin din alte judeţe

Peste 6.200 de mașini au fost ridicate de către polițiștii locali clujeni anul trecut. Aproape jumătate provin din alte județe.

Situația pe județe a autovehiculelor ridicate:

Peste 6.200 de maşini, ridicate în Cluj-Napoca. Jumătate provin din alte judeţe

Recuperarea costă 547 de lei 

Oprirea sau staționarea autovehiculelor în stațiile Companiei de Transport Public (CTP), pe benzile de urgență și cele de siguranță, în intersecții și sensuri giratorii, pe treceri de pietoni, în zone rezidențiale ori pietonale, pe trotuare și pe piste de biciclete, în parcările cu plată, în cazuri de blocare a punctelor gospodărești sau a diverselor accese auto, precum și în alte situații sunt sancționate conform legislației.

Cuantumul sancțiunii pentru ridicare, transport și depozitare a fost stabilit, conform hotărârii Consiliului Local nr. 21/2017, la 547 de lei. În cazul în care utilizatorul sau proprietarul se prezintă la autovehicul și nu se mai efectuează transportul și depozitarea, sancțiunea este de 294 de lei.

Măsura privind ridicarea autovehiculelor staționate neregulamentar s-a dispus în conformitate cu prevederile hotărârii de guvern nr. 965/2016 privind circulația pe drumurile publice.

Sute de maşini abandonate 

O altă activitate desfășurată de către lucrătorii serviciului trafic rutier a fost aceea de identificare și ridicare a autoturismelor din categoria celor abandonate și fără stăpân astfel că în urma acțiunilor desfășurate și din verificarea sesizărilor primite de la cetățeni au fost ridicate de pe domeniul public al statului 153 autovehicule, iar 496  au fost retrase de pe domeniul public în urma somațiilor transmise proprietarilor. 

Unde poţi sesiza astfel de cazuri

"Mașinile fără stăpân sau abandonate nu pot fi ridicate imediat ce au fost identificate, în afara unor excepții precum cazul în care ele reprezintă un risc pentru cetățeni", conform Poliției Locale. Este necesar un interval de timp pentru a derula întreaga procedură legală, de la somație până la ridicare, și a putea îndepărta mașina abandonată din spațiul public, oferind totodată posibilitatea proprietarilor să remedieze situația.  

Sesizarile legate de mașini fără stăpân/abandonate pe spațiul public pot fi transmise prin aplicația "My Cluj" - disponibilă pe Google Play, în App Store și pe website-ul primăriei - Municipiul Cluj-Napoca - http://mycluj.e-primariaclujnapoca.ro  sau  prin registratura primăriei, primăriile de cartier, respectiv prin dispeceratul Poliției Locale (0264 - 955), disponibil 24 de ore din 24.

În urma sesizarilor cetăţenilor sau a autosesizării agenților, Poliția Locală transmite somații deţinătorilor autovehiculelor cu aspect de maşini abandonate care pot fi identificați. În cazul autovehiculelor abandonate care nu au număr de înmatriculare, e necesar să treacă un interval de 10 zile de la întocmirea documentelor (somație) până când acestea pot fi ridicate conform legii.

În cazul în care deținătorii acestor mașini nu pot fi identificați sau nu dau curs notificărilor transmise de primărie, în vederea verificării documentelor legate de autovehicul, se aplică prevederile legii nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale.

Datele au fost făcute publice în cadrul evenimentului de prezentare al bilanțului activității Direcției Generale Poliția Locală din cadrul Primăriei Cluj-Napoca pe 2018, eveniment ce a avut loc la Cinema Dacia. 

Comenteaza