PNL-iștii au reactivat monorailul de Cluj

PNL-iștii au reactivat monorailul de Cluj
Unul din principalele proiectele propuse Clujului de candidatul USL, Marius Nicoară, în cursa pentru funcţia de primar din 2012, a fost resuscitat astăzi în cadrul unei conferințe de presă a PNL Cluj: crearea unei linii de tren suspendat, aşa-numitul Monorail, pe care îl regăsim în oraşul Wuppertal din Germania încă din 1901.

La conferința de presă au participat și consilierii locali ai PNL, dar și primarul Floreștiului, Horea Șulea. Consilierii au precizat că vor face, până la finele lunii, o propunere ca proiectul "trenului suspendat peste Someș" să fie inclus în bugetul municipiului Cluj-Napoca pentru 2014.

"În urma consultărilor pe care le-am avut cu cetățenii Clujului am aflat că cele mai mari nemulțumiri ale acestora sunt legate de starea proastă a drumurilor, de aglomerație, de lipsa spațiilor de parcare și a spațiilor verzi. Așadar, problema decongestionării traficului este una prioritară, iar construirea unui monorail peste Someș este propunerea noastră și vom face o cerere în acest sens pentru ca proiectul să fie inclus în bugetul pe 2014. Este o soluție sigură, ecologică, ieftină și chiar poate constitui o atracție turistică pentru Cluj ce poate crește veniturile municipalității", a spus Ioana Borza, consilier local PNL.

Ce ar presupune un monorail în Cluj: pe axa Someşului s-ar putea amenaja o linie de tren suspendat, care să vizeze municipiul Cluj-Napoca şi comuna Florești, ulterior linia ar putea fi extinsă spre Gilău și Apahida sau chiar la nivelul cartierelor Mănăştur şi Zorilor, cu revenire în Mihai Viteazul şi ulterior în Mărăşti. Trenul în cauză ar fi constiuit din două vagoane și ar urma să circule într-un interval cuprins între 2 și 5 minute, în funcție de fluxul călătorilor.

Linia cuprinsă între Aeroportul Cluj și Florești ar avea circa 10 kilometri și conform unui antecalcul, construcția ar costa 3 milioane de euro/km, plus infrastructura de stație. Finanțarea acestui proiect s-ar putea face atât cu bani de la municipalitate, cât și cu fonduri europene.

Construcția unui tren suspendat în Cluj este suținută și de primarul comunei Florești, Horea Șulea: "Floreștiul are 27.000 de locuitori care au domiciliul stabil aici, plus alte 6.000 de persoane care locuiesc temporar în comună. Majoritatea au locul de muncă în Cluj-Napoca. Chiar dacă am lărgit strada Avram Iancu, adică DN1, la patru benzi, traficul este în continuare aglomerat, la orele de vârf mereu sunt ambuteiaje, iar dacă se produc accidente toată circulația este blocată. Este important ca cei ce fac ruta Cluj-Napoca-Florești de două ori pe zi să o facă în timp util".

 

 

 

Comenteaza