Lucrările sunt în plină desfăşurare, urmând ca această pasarelă să fie dotată şi cu un sistem de iluminat, care să pună în valoare întreaga zonă adiacentă. Primarul Apostu a precizat că este un prim pas în demersul reabilitării podurilor pietonale şi a celor rutiere din municipiul Cluj-Napoca.
Podul Elisabeta, care asigură trecerea peste Someş în zona Operei Maghiare, a fost construit în anul 1901, iar din anul 1980 nu a mai beneficiat de reparaţii majore. Primăria a atribuit contractul de lucrări pentru reabilitarea acestui obiectiv societăţii Dupex, pentru 56.800 de lei. "Această societate s-a angajat să finalizeze lucrările până la finele lunii august. Până în prezent, podul a fost curăţat de stratul de grund şi de vopseaua veche, urmând să fie înlocuite circa 40 de profile de cornier, grinzile de stejar şi podeaua existentă. La final, va fi aplicată o culoare gri, aşa cum a fost încă de când s-a construit acest pod", a declarat primarul Sorin Apostu. Noutatea în acest proiect de reabilitare a pasarelei din zona Operei Maghiare constă în sistemul de iluminat care va fi aplicat. "Sistemul de iluminat al podului de la Opera Maghiară va pune accent atât pe iluminarea căii pietonale propriu-zise, cât şi pe scoaterea în evidenţă a podului dinspre exterior. Este un sistem de iluminat inedit pentru Cluj-Napoca", a comentat Apostu. El a adăugat că acest sistem va fi utilizat şi pentru alte poduri pietonale şi rutiere din oraş. "Fiecare sistem de iluminat va avea un design adaptat la particularităţile podului sau ale zonei respective. Atât aparatele de iluminare a căilor pietonale, cât şi aparatele de iluminat arhitectural sunt echipate exclusiv cu lămpi LED, ce nu vor depăşi un consum de 1 kW pe oră", a spus edilul clujean.
În schimb, liderul PSD Cluj, Remus Lăpuşan, consideră că preţul reabilitării este cam mare. "Noi considerăm că preţul LED-urilor cu care domnul primar intenţionează să împodobească podul este cam mare şi îi cerem să facă publice costurile lucrările care se vor face acolo şi de ce plătim 16.000 de euro pentru ele. Nu vrem ca din bugetul public clientela portocalie să îşi asigure concediile. Mai mult, este absolut revoltător răspunsul dat de domnul Apostu, conform căruia vom vedea şi vom auzi ce alte poduri sunt pe lista celor care au nevoie de reabilitări. Este adevărat că lucrări de acest tip sunt absolut necesare, însă vrem să ştim de la început care sunt costurile şi criteriile după care locaţiile sunt alese. Dacă locaţiile sunt alese în aşa fel încât să nu fie nevoie de licitaţii şi clientela portocalie să-şi alimenteze puşculiţa pentru campaniile din 2012, este obligaţia primarului să ne informeze şi pe noi, în calitate de plătitori de taxe şi impozite în Cluj-Napoca" a precizat Lăpuşan.