Podul Porțelanului ar putea fi gata la sfârșitul anului

Podul Porțelanului ar putea fi gata la sfârșitul anului
Prezența muncitorilor pe șantier este de cele mai multe ori sporadică | Foto: Info Trafic Jud. Cluj

Vești bune pentru clujenii din Iris. Ar putea scăpa de un calvar auto până la finalul anului. 

„La podul Porțelanului sunt două firme care au depus oferta, sunt în examinare, va fi gata și adjudecată licitația până la sfârșitul lunii martie.  Dacă nu sunt contestații, în aprilie pot începe lucrările, dacă vor exista contestații în aprilie vor fi rezolvate după care 7 luni de zile este termenul de executare al lucrării. Deci la sfârșitul anului ar trebui să fie gata podul Porțelanului”, a declarat edilul, la ZIUA LIVE. 

Recent s-a lansat licitația de execuție pentru Podul Porțelanului din Cluj-Napoca. "Soluția tehnică propusă pentru pod prevede o grinda cu zabrele tip Warren, cu calea jos, având o singură deschidere de 54 m, simplu rezemat pe infrastructuri. Infrastructura cuprinde două culee de tip cadru din beton armat având stâlpii de secțiune dreptunghiulară, poziționați sub nodurile suprastructurii, încastrați în radiere din beton armat fundate indirect prin intermediul pilotilor metalici de indesare în stratul de argilă, la cca. 2 m deasupra stratului de sare interceptat. Durata de execuție este de 7 luni", transmite CVBP Infrastructură.


13,7 milioane de lei fără TVA costă noul pod, de la 5,7 milioane de lei fără TVA în 2017. 2,2 milioane de lei sunt cheltuieli neeligibile pe care le suportă Primăria Cluj-Napoca. Reprezentantul noii firme de proiectare, care a predat municipalității noua soluție, la finalul lunii trecute, a asigurat aleșii locali că nu vor mai fi probleme, fiind vorba despre o companie clujeană, care lucrează și la proiectul de la Podul Răsăritului și care este familiară cu terenul, șeful de proiect locuind chiar în zonă. 

"Soluția găsită este oprirea fundației cu 2 metri înainte de stratul de sare. Valoarea nouă a podului este de 8.8 milioane de lei, restul sumei se referă la lucrări conexe. Creșterea se datorează scumpirii prețurilor materialelor de construcție și a modificării legislației de mediu și ape din 2020. De asemenea, s-a modificat suprastructura, pentru a ridica presiunea de pe talpa fundației. Am mai avut o constrângere majoră legată din cauza liniei de înaltă tensiune, unde a trebuit intervenția regândită. Am reconfigurat interesecțiile din zonă și am introdus piste de biciclete, lucruri care anu au fost prevăzute în proiectul inițial. De asemenea, în zonă au apărut clădiri cu 400 de apartamente, deci și mai multe mașini, care nu erau în 2017". 

Amintim că, lucrările de proiectare pentru podul Porțelanului au fost contractate prin licitație de la societatea VCE Vienna Consulting Engineering cu peste 64.000 de lei. Lucrarea de execuție fusese contractată de Diferit pentru peste 5,7 milioane de lei fără TVA, dar șantierul a fost sistat în 2019 din pricina unui zăcământ de sare, descoperit odată cu lucrările. Acum, în referatul municipalității se arată că există sare pe ambele maluri și că prejudiciul va fi recuperat (n.red. după ce va fi culculat), firma VCE Vienna Consulting Engineers urmând să fie acționată în instanță.

Noul studiu de fezabilitate a fost întocmit, pentru 80.000 lei, de Costin și Vlad Biroul de Proiectare.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte-ne pe Facebookpe Instagram, pe Youtube și pe LinkedIn

loading...
Comenteaza