Video Podul Porțelanului, construit de la 0! Care sunt noile soluții, cu costuri duble / CONTRE în ședința de Consiliu Local

Podul Porțelanului, construit de la 0! Care sunt noile soluții, cu costuri duble / CONTRE în ședința de Consiliu Local

Proiectele de hotărâre pentru actualizarea indicatorilor tehnico-economici și aprobarea asigurării finanțării de la bugetul local a cheltuielilor neeligibile care nu se finanțează prin Programul Național de Dezvoltare Locală (P.N.D.L.) pentru modernizarea Podului Porțelanului au trecut după îndelugi discuții în ședința de CL de vineri, 5 noiembrie 2021. 

13,7 milioane de lei fără TVA costă noul pod, de la 5,7 milioane de lei fără TVA în 2017. 2,2 milioane de lei sunt cheltuieli neeligibile pe care le suportă Primăria Cluj-Napoca. 

Atât consilierii PSD, cât și unul dintre membri USR PLUS s-au arătat îngrijorați de aprobarea acestor proiecte întrebând cât este și cum va fi recuperat prejudiciul creat până în prezent, dar și dacă există vreo posibilitate ca șantierul să fie stopat din nou din pricina vreunei probleme cu solul. 

Reprezentantul noii firme de proiectare, care a predat municipalității noua soluție, la finalul lunii trecute, a asigurat aleșii locali că nu vor mai fi probleme, fiind vorba despre o companie clujeană, care lucrează și la proiectul de la Podul Răsăritului și care este familiară cu terenul, șeful de proiect locuind chiar în zonă. 

"Soluția găsită este oprirea fundației cu 2 metri înainte de stratul de sare. Valoarea nouă a podului este de 8.8 milioane de lei, restul sumei se referă la lucrări conexe. Creșterea se datorează scumpirii prețurilor materialelor de construcție și a modificării legislației de mediu și ape din 2020. De asemenea, s-a modificat suprastructura, pentru a ridica presiunea de pe talpa fundației. Am mai avut o constrângere majoră legată din cauza liniei de înaltă tensiune, unde a trebuit intervenția regândită. Am reconfigurat interesecțiile din zonă și am introdus piste de biciclete, lucruri care anu au fost prevăzute în proiectul inițial. De asemenea, în zonă au apărut clădiri cu 400 de apartamente, deci și mai multe mașini, care nu erau în 2017". MAI MULTE DETALII ÎN VIDEO! 

Amintim că, lucrările de proiectare pentru podul Porțelanului au fost contractate prin licitație de la societatea VCE Vienna Consulting Engineering cu peste 64.000 de lei. Lucrarea de execuție fusese contractată de Diferit pentru peste 5,7 milioane de lei fără TVA, dar șantierul a fost sistat în 2019 din pricina unui zăcământ de sare, descoperit odată cu lucrările. Acum, în referatul municipalității se arată că există sare pe ambele maluri și că prejudiciul va fi recuperat (n.red. după ce va fi culculat), firma VCE Vienna Consulting Engineers urmând să fie acționată în instanță.

Noul studiu de fezabilitate a fost întocmit, pentru 80.000 lei, de Costin și Vlad Biroul de Proiectare.

Noul pod ar urma să aibă 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m, și va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m. 

 

 

Comenteaza