Poliţiştii locali încep “vânătoarea” clujenilor fără acte

Poliţiştii locali încep “vânătoarea” clujenilor fără acte
Primăria Cluj-Napoca va înăspri controalele pe linie de evidenţă a persoanelor. Peste 14.800 de clujeni nu au cărţi de identitate sau le sunt expirate.
Oficialii municipalităţii au anunţat că, după înfiinţarea Poliţiei locale la Cluj-Napoca, se vor intensifica verificările pentru intrarea în legalitate a persoanelor care nu au acte de identitate valabile. Raportul Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor din cadrul primăriei arată că există peste 14.800 de clujeni în această situaţie.

Potrivit raportului anual al Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, în 2010 au fost puse în legalitate 3.748 de persoane prin eliberarea de acte de identitate. Dintre acestea, au fost luate în evidenţe un număr de 3.524 de persoane la naştere, 137 la restabilirea domiciliului şi 87 la dobândirea cetăţeniei. “În privinţa actelor de identitate, au fost eliberate un număr de 42.251 de cărţi de identitate şi 1.979 cărţi de identitate provizorii. Tot în 2010 au fost eliberate un număr de 39.097 cărţi de alegător, inclusiv persoanelor care au împlinit 18 ani în această perioadă, cu sprijinul Poliţiei municipale”, se arată în raportul Direcţiei de evidenţă a persoanelor pe anul trecut.

Viceprimarul Radu Moisin a declarat că există încă foarte multe persoane restanţiere la obţinerea unui act de identitate. “Avem în evidenţe peste 14.800 de oameni în această situaţie, dintre care peste 2.830 nu şi-au făcut buletin, deşi au împlinit 14 ani, respectiv peste 11.900 nu şi-au înnoit buletinul. După ce vom înfiinţa Poliţia locală, sperăm la finalul lunii ianuarie, vom demara o serie de verificări pentru a-i determina pe clujeni să-şi înnoiască sau să-şi facă un act de identitate. Prin noua lege, poliţiştii locali din subordinea primăriei au primit competenţă în direcţia controalelor şi sancţiunilor pe linie de evidenţă a persoanelor. Vom intensifica verificările începând din luna martie”, a atras atenţia viceprimarul Radu Moisin.

Oficialul clujean a menţionat că, în urma controalelor efectuate în 2010, în colaborare cu Poliţia municipală, au fost puse în legalitate peste 470 de persoane identificate cu buletin expirat sau fără acest act. “Pe parcursul anului 2010 au fost efectuate un număr de 26 de controale la unităţile de protecţie socială şi sanitare, în urma acestora punându-se în legalitate un număr de 58 persoane, iar în unităti şcolare s-au efectuat trei astfel de controale şi au fost puşi în legalitate nouă elevi. Au fost organizate 347 de acţiuni cu staţia mobilă, fiind puse în legalitate, cu această ocazie, 410 persoane”, a mai precizat Moisin.

Viceprimarul clujean a declarat că activitatea prestată în 2010 de Direcţia de evidenţă a persoanelor a pus pe tapet un aspect îmbucurător pentru Cluj: natalitatea în creştere. “Anul trecut s-au eliberat 9.300 de certificate de naştere la Cluj-Napoca. Faţă de alte oraşe din ţară unde, din cauza condiţiilor financiare, natalitatea este în scădere, la noi a crescut. De aceea, avem în vedere investiţiile în sporirea locurilor din creşe şi grădiniţe prin extinderea, mansardarea sau construcţia de noi unităţi. Anul acesta intenţionăm să luăm şi fonduri europene pentru astfel de proiecte”, a declarat viceprimarul.

Odată cu preluarea Direcţiei de evidenţă a persoanelor de către municipalitate, au scăzut şi timpii de eliberare a cărţilor de identitate. “După cum ştiţi, Direcţia funcţionează în cadrul sediului central al primăriei, ceea ce a condus automat în ultima perioadă la îmbunătăţirea relaţiei cu cetăţenii. Am reuşit să soluţionăm mult mai rapid cererile depuse pe linie de evidenţă a persoanelor şi pe linie de stare civilă, dar şi să reducem perioada necesară pentru confecţionarea actelor de identitate şi a celor de stare civilă”, a mai afirmat Moisin.


Comenteaza