Polivalenta şi linia de tramvai au înghiţit peste 10 milioane de euro

Polivalenta şi linia de tramvai au înghiţit peste 10 milioane de euro
Sala de sport şi tramvaiul vor fi terminate în 2012. Ambele obiective au ajuns până în prezent la peste 44 de milioane de lei, din fonduri publice decontate constructorilor.

Sala polivalentă a consumat până în prezent 12,9 milioane de lei, bani decontaţi constructorilor de la CON-A Sibiu. Obiectivul este realizat în proporţie de peste 45%, au anunţat ieri reprezentanţii municipalităţii. Aceasta după ce în urmă cu două zile consilierii USL şi-au exprimat îngrijorarea cu privire la respectarea termenului de finalizare a obiectivului, anunţat pentru începutul verii 2012, chiar dacă acest contract stipulează că obiectivul va fi realizat în trei ani.

Sala polivalentă se edifică pe un teren de lângă stadionul Cluj Arena. Potrivit datelor furnizate de beneficiarul lucrării, Primăria Cluj-Napoca, până în prezent lucrarea a fost realizată în proporţie de 45,1%. Purtătorul de cuvânt al primăriei, Oana Buzatu, a declarat că până la această dată au fost decontaţi către antreprenorul general al lucrării, societatea CON-A Sibiu, circa 12,9 milioane de lei din totalul contractului de execuţie a polivalentei, de peste 50,9 milioane de lei. Oficialii primăriei au informat ieri, printr-un comunicat de presă, că termenul de finalizare a obiectivului, anunţat pentru luna mai 2012, va fi respectat.

"În prezent se montează grinzi prefabricate la planşeele de la etajele 1, 2 şi 3 şi colţurile sălii principale de joc şi grinzi metalice pentru suţinere scări prefabricate de la etaj 1 şi 2. Se montează gradenele înclinate între parter şi etajul 1, etajul 1 şi etajul 2 şi pentru tribunele 1 şi 2, reprezentând 35% din totalul gradenelor. Concomitent se execută lucrări de cofrare, armare, turnare a elementelor monolite de la parter şi etajele 1 şi 2. Au început lucrările şi la instalaţia sanitară şi canalizare sub placa de sol, instalaţii electrice curenţi tari - curenţi slabi, iluminat de urgenţă şi siguranţă, instalaţie degivrare rampe auto", au informat reprezentanţii Biroului mass-media al primăriei. Aceştia au adăugat că pe şantier au ajuns deja elemente din structura de rezistenţă a acoperişului. "Se execută lucrări de infrastructură şi la exterior pe latura adiacentă liniei de tramvai şi se montează instalaţia de hidranţi, canalizare menajeră şi canalizare pluvială pentru reţelele exterioare", au menţionat reprezentanţii primăriei.

La proiect însă se va lucra până în ultimul moment, a confirmat luna trecută, pentru ZIUA de CLUJ, arhitectul Şerban Ţigănaş, din echipa de proiectare. Acesta preciza că, odată dispărute presiunile asupra constructorilor, având în vedere că atribuirea contractului către CON-A a fost contestată în instanţă, iar procesul s-a finalizat în favoarea acestora, lucrările vor merge şi mai bine.

Informarea privind evoluţia lucrărilor la polivalentă vin dupe ce acum două zile consilierii locali USL au remis un comunicat de presă prin care şi-au exprimat îngrijorarea că, având în vedere "decapitarea" primăriei la nivelul conducerii, proiectele instituţiei aflate în derulare vor avea de suferit. Viceprimarul Radu Mosin a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, că toate termenele anunţate, atât pentru sala polivalentă, cât şi pentru modernizarea liniei de tramvai, vor fi respectate.

În total, sala va avea 7.070 de locuri şi anexe sportive şi tehnice, dotări complementare de alimentaţie publică şi spaţii comerciale şi un parking subteran de minim 446 de locuri. La exterior va fi montat şi un ecran de 50 mp, pe care vor putea fi urmărite evenimentele din sală.

Un an pentru modernizarea linie pe tronsonul Bucium - Piaţa Gării

În ceea ce priveşte modernizarea liniei de tramvai, reprezentanţii primăriei au menţionat că termenul de 1 an pentru finalizarea lucrărilor pe tronsonul Mănăştur (Bucium) - Piaţa Gării va fi respectat. Lucrările au debutat la 1 iulie anul acesta, pe mai multe segmente de pe tronsonul I al liniei de tramvai.

Pentru tronsonul II, Gară - B-dul Muncii, lucările sunt programate să înceapă în 2012 şi au acelaşi termen de finalizare, un an de zile. Contractul a fost încheiat de primărie cu asocierea Swietelsky-Astalrom-Euroconstruct-Transferoviar, la valoarea de peste 104 milioane de lei şi implică modernizarea întregii linii de tramvai din oraş, peste 25 de kilometri de şine pe traseul Mănăştur - B-dul Muncii, proiectul fiind finanţat din fonduri europene. Până în prezent, potrivit datelor furnizate de primărie, au fost decontaţi constructorilor peste 31,2 milioane de lei. "Termenul de finalizare a tronsonului I din linia de tramvai, de un an de zile, va fi respectat", a confirmat viceprimarul Radu Moisin.

 

Comenteaza