Primăria, executată silit de o asociaţie de locatari pentru centralele termice

Primăria, executată silit de o asociaţie de locatari pentru centralele termice
Consiliul Local va decide mâine plata către o asociaţie de locatari a 21.000 de lei, bani reprezentând contravaloarea cheltuielilor de autorizare, întreţinere şi reparaţii la centralele termice.

Asociaţia de locatari Timişului, Blajului, Rodnei (fosta zonă a Oserului) din Cluj-Napoca a câştigat în intanţă procesul intentat primăriei, prin care a solicitat ca municipalitatea, în calitate de proprietar al imobilelor aferente, să suporte cheltuielile legate de autorizare, întreţinere şi reparaţii a centralelor termice de scară. Pe lângă suma de 20.993 lei, Primăria Cluj-Napoca trebuie să plătească şi peste 2.000 de lei cheltuieli de judecată.

Conform încheierilor instanţelor care au judecat cazul, Asociaţia de Locatari Timişului, Blajului, Rodnei a încheiat cu societatea Inter Instalaţii Service un contract de revizie şi verificare tehnică pentru centralele termice de scară la 15 noiembrie 2010. Pe 9 decembrie 2010 şi apoi pe 15 iunie 2011 a solicitat primăriei - în calitate de proprietar al imobilelor - decontarea cheltuielilor efectuate cu piesele de schimb la centralele termice de scară.

„Din contractul de închiriere (...) încheiat la data de 3.11.2008, rezultă în sarcina proprietarului obligaţia de a întreţine în bune condiţii instalaţiile comune proprii clădirii (ascensor, hidrofor, instalaţii de alimentare cu apă, de canalizare, instalaţii de încălzire centrală şi preparare a apei calde, instalaţii electrice şi de gaze, centrale termice, crematorii, ş.a. (...) Prin urmare, este neîntemeiată apărarea pârâtului (Primăria Cluj-Napoca, n. red.), cum că revine chiriaşilor obligaţia de a efectua reparaţiile de întreţinere a centralelor termice", se arată în decizia Judecătoriei Cluj-Napoca din 3 iulie 2012. Această primă instanţă nu a aprobat suma de 22.657 lei, cât solicitase asociaţia de locatari, ci obliga primăria la achitarea sumei de 5.261 de lei, cât erau însumate cele cinci facturi depuse de reclamantă în instanţă.


La recursul judecat la Tribunalul Cluj asociaţia a mai depus câteva chitanţe care datau şi din anii 2011 şi 2012 în baza contractului de întreţinere încheiat cu Inter Instalaţii Service şi a solicitat instanţei să oblige primăria la plata a 20.993 lei, iar instanţa a admis cererea în 5 iunie 2013. Ansamblul Blajului, Timişului, Rodnei nu este la primul scandal: în iunie 2013, rău-platnicii cu datorii la chirie ori la întreţinere au fost chemaţi la primărie şi ameninţaţi cu evacuarea. Locuinţele sociale şi pentru tineri din acest ansamblu au fost pe lista proiectelor din primul mandat al lui Emil Boc la primărie. De altfel, acesta şi-a anunţat candidatura pentru al doilea mandat la primărie în cadrul unei vizite organizate în cartier. În urmă cu cinci ani, 271 de familii au primit cheile apartamentelor din cele 25 de blocuri construite cu fonduri de peste 50 de milioane de lei provenite din bugetul local.

La un an după ce locuinţele au fost inaugurate, în octombrie 2009, locatarii au marcat aniversarea de un an cu o petrecere la care l-au invitat pe fostul primar Sorin Apostu. Cu acest prilej, câţiva cetăţeni adunaţi la petrecere au cerut ca ansamblul să îşi schimbe numele în "Boculeţ" sau "Miluţ", în cinstea lui Boc. Oamenii s-au plâns atunci că locuinţele nu au fost repartizate corect, că familii cu cinci copii stau în garsoniere, în timp ce alţi cetăţeni singuri au Jeep-urile la scară şi au primit apartamente cu două camere. Administraţia a promis încă de atunci că va face verificări de câte ori pe an asupra listelor celor care au primit locuinţe şi că va tria chiriaşii care au subînchiriat sau pe cei care nu îşi achită chiriile sau facturile la utilităţi.

Etichete
Comenteaza