Primăria insistă cu ridicarea autovehiculelor

Primăria insistă cu ridicarea autovehiculelor
Măsura ridicării autovehiculelor a fost păstrată în noul regulament privind parcarea pe domeniul public. Consilierii PNL și PSD i-au reproșat primarului Emil Boc că n-a reușit să creeze mai multe locuri de parcare.

Amenzile aplicate în cazul parcării neregulamentare pe domeniul public vor rămâne la fel de mari, iar măsura ridicării autovehiculelor a fost păstrată în noul regulament aprobat în Consiliul Local (CL) Cluj-Napoca, în ciuda faptului că opoziția i-a reamintit primarului că nu a reușit să multiplice locurile de parcare.

Consilierul PNL Dan Tarcea i-a cerut lui Boc să fie permisiv cel puțin cu cetățenii care-și parchează mașinile în cartiere. El a arătat că pe foarte multe dintre aleile din cartiere, mai ales în Mănăștur și Gheorgheni, nu există nicio soluție pentru a parca regulamentar mașina. Oamenii care locuiesc pe aceste alei sunt obligați să și le lase pe trotuar.

O dispută s-a iscat la ultima ședință de CL pe tema hotărârii privind oprirea, staționarea și parcarea autovehiculelor pe domeniul public. Boc a propus ca amenzile să fie aplicate în continuare, atât persoanelor fizice, cât și celor juridice și a cerut ca măsura ridicării autovehiculelor să se păstreze. Chiar dacă primăria a fost bombardată cu mai multe decizii ale instanței, prin care se dispunea anularea acestei măsuri, Boc a explicat că se impune ca ea să fie reînnoită pentru că numai în acest mod pot fi evitate haosul și aglomerația din oraș, mai ales din zona centrală.

Consilierii PNL și PSD au atras atenția că măsura primăriei este una abuzivă, atât timp cât nu s-a făcut niciun pas în procesul de realizare a unor noi locuri de parcare. Tarcea a explicat că nu doar în zona centrală sunt probleme mari, ci și în cartiere. „Sunt foarte multe alei în cartiere precum Mănăștur și Ghergheni în care pur și simplu nu există nici o soluție pentru a-ți parca mașina. Ce să facă cetățenii care locuiesc pe Aleea Ciucaș, pe Iezer, pe Negoiu, pe Muncitorilor, pe Mehedinți, pe toate aceste străduțe înguste pe care nu există absolut niciun loc de parcare. Unde să-și ducă mașinile, în case?", a comentat Tarcea.

El a propus un amendament, solicitând primarului ca până în momentul în care se reglementează situația parcărilor, cetățenilor care locuiesc pe aceste alei să li se permită să parcheze și pe trotuare. „Propun să păstrăm sancțiunea amenzilor și măsura ridicării autovehiculelor pentru zona centrală a orașului. Pentru unele zone din cartiere ar trebui să permitem parcarea și pe trotuare, până în momentul în care vom putea rezolva parcările", a spus Tarcea.

Primarul a subliniat că nu susține sub nicio formă un astfel de amendament. De asemenea, viceprimarul Anna Horvath a explicat că femeile cu cărucioare vor fi incomodate de mașini. „Oricum, avem destule probleme pentru că nu mai rămâne spațiu pentru pietoni. Ies femeile cu cărucioare, cu copii, chiar nu le putem îngrădi acest drept", a subliniat Horvath. Consilierul PSD Gabriel Oniga i-a sugerat primarului să organizeze o dezbatere publică înainte de a aproba acest regulament.

În replică, reprezentantul PDL, Radu Moisin, i-a răspuns ironic colegului său: „Majoritatea cetățenilor lucrează dimineața. Nu au timp să participe la dezbaterea publică". Tarcea i-a replicat că o dezbatere se poate organiza și sâmbăta, dacă primăria are interes pentru a colabora cu cetățenii pe care îi reprezintă.

Oniga a subliniat că municipalitatea nu poate aplica la nesfârșit aceste măsuri abuzive, atât timp cât nu oferă soluții de parcare. El a propus ca abonamentele de parcare să fie valabile doar între orele 08:00 și 18:00, pentru a se evita aglomerația. Boc a răspuns că sunt persoane care lucrează după-amiaza și că o astfel de situație nu poate fi controlată. Propunerea inițială pe care a făcut Boc a fost adoptată, fără susținerea consilierilor PSD și PNL.

 

Comenteaza