Primăria penalizează drumurile “de hârtie”
- Scris de Luminita Silea
- 13 Oct 2011, 00:11
- Administraţie
- Ascultă știrea

Edilul clujean va propune Consiliului Local un proiect de hotărâre care ar trebuie să rezolve problemele urbanistice legate de circulaţii, mai ales în noile zone rezidenţiale ale Clujului. Dacă documentaţiile de urbanism deja aprobate nu corespund realităţii din teren şi nu au fost respectate, acestea îşi pierd valabilitatea şi se vor întocmi noi Planuri Urbanistice, a subliniat ieri primarul Sorin Apostu.
Primăria ia atitudine după ce ZIUA de CLUJ şi deputatul Mircia Giugiu au pus pe tapet un caz din zona Câmpului, unde mai multe familii care s-au mutat în patru blocuri construite într-o zonă de case, pe strada Meteş (autorizate în 2006-2007), au rămas fără acces auto la garajele de la subsol. "Voi propune Consiliului Local la şedinţa de marţi un proiect de hotărâre prin care orice Plan Urbanistic, fie el Zonal sau de Detaliu, care nu a fost respectat să nu mai poată fi folosit, iar beneficiarii să fie obligaţi să facă o nouă documentaţie care să prezinte situaţia reală din teren. Acest proiect ia în calcul mai ales problema legată de căile de acces, care de multe ori există doar pe hârtie cu patru benzi, iar în teren au doar trei metri", a subliniat ieri primarul Sorin Apostu la şedinţa Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism (CTATU). Acesta a atras atenţia că arhitecţii care susţin lucrări în faţa CTATU preiau doar părţile bune din documentaţiile de urbanism deja aprobate în anumite zone în momentul în care susţin o lucrare şi uită să prezinte situaţia reală a circulaţiilor sau a modului de construire a parcelelor vecine.
"Am avut un caz în această săptămână (pe strada Meteş - n. red.) în care cetăţenii s-au plâns că nu pot intra cu maşina în garajele de la subsolul blocurilor. În realitate, în momentul în care şi-au cumpărat apartamente, prin contractul de vânzare-cumpărare au fost de acord să aibă doar acces pietonal către blocuri, iar apoi s-au mutat într-un pod aprobat ca nemansardabil şi locuiesc acolo. De aceea dorim ca orice Plan Urbanistic să nu mai fie de actualitate dacă nu s-au realizat circulaţiile", a atras atenţia primarul.
Arhitecţii din CTATU nu s-au pronunţat cu privire la propunerea sa. Doar Mihaela Agachi a menţionat că propunerea ar trebuie aplicată, de la caz la caz, în urma analizei situaţiei. "Cine vine aici şi spune altceva decât ce există în realitate", a adăugat Agachi. În schimb, primarul a replicat că la şedinţele de urbanism au existat nenumărate situaţii în care una era pe planşe şi alta era situaţia pe teren. "Nu am participat la aceleaşi şedinţe unde am fost puşi în faţa faptului împlinit?!", a adăugat edilul. Primarul a oferit ca exemplu strada Trifoiului, care, deşi a fost prevăzută cu patru benzi, în teren are doar opt metri (două benzi şi trotuare mai mici de 1 metru).
În ceea ce priveşte cele 48 de familii de pe strada Meteş care au rămas fără acces auto (după ce artera unde s-au construit cele patru blocuri, a fost transformată în zonă pietonală de ceilalţi clujeni, care locuiesc la case), acestea caută soluţii legale şi sunt pregătite să apeleze la instanţă pentru a-şi rezolva problemele legate de accesul auto. "Nu era specificat în contract că nu există acces auto. Problema a fost că în momentul în care s-a semnat luarea în folosinţă de către primărie a blocurilor, înainte ca noi să ne intabulăm locuinţele, trebuia să fim anunţaţi că strada Meteş are doar acces pietonal. Nu s-a întâmplat acest lucru", a menţionat Dorel Farkas, unul dintre cei care locuiesc în blocurile de pe această stradă.