Primăria pregăteşte o petrecere medievală pe 30 septembrie
- Scris de Luminita Silea
- 30 Aug 2011, 00:16
- Administraţie
- Ascultă știrea

Contractul este estimat la peste 50.000 de lei, iar data pentru deschiderea ofertelor a fost fixată pe 6 septembrie. Firma câştigătoare trebuie să organizeze mai multe evenimente în centrul oraşului pe 30 septembrie.
Concret, primăria caută o societate care să organizeze un eveniment complex în zona principalelor monumente din centrul istoric al oraşului pentru promovarea ofertei turistice din Cluj-Napoca. Câştigătorul contractului trebuie să iniţieze un tur al monumentelor din centrul istoric al oraşului, pe traseul Turnul Croitorilor - Zidul Cetăţii - Piaţa Muzeului - Piaţa Unirii, desfăşurat în ritm de carnaval în 30 seprembrie, între orele 14:00 şi 20:00, să iniţieze o manifestare, Comedia dell' arte - minimum patru scenete - maximum şase scenete de reconstituire a unor întâmplări/legende legate de monumentele din centrul istoric al municipiului Cluj-Napoca, în aceeaşi zi, dar şi un Intermezzo cu muzică medievală cu o durată între 15 şi 20 minute, tot în centrul oraşului. De asemenea, mai trebuie să organizeze un program de animaţie stradală, cu interacţionarea publicului, care primeşte broşuri şi este invitat să danseze, să "intre în joc" şi să participe la toate activităţile festivalului, şi două expoziţii fotografice: în Piaţa Uniri şi la Turnul Croitorilor, cu tema Clujul de ieri şi de azi - monumente reprezentative din centrul istoric al oraşului, în paralel cu colecţii de imagini cu Clujul de odinioară (150 de afişe). Contractul mai implică o proiecţie 3D (cu sonorizare) nocturnă - pe o clădire-monument istoric din centrul oraşului - pentru închiderea evenimentului şi iluminarea simultană a cinci monumente istorice pe întreaga perioadă de desfăşurare a proiectului.
Deschiderea ofertelor este programată pe 6 septembrie, contractul este estimat la 50.400 de lei, iar criteriul de adjudecare este preţul cel mai scăzut. Ofertantul are obligaţia să facă dovada că a prestat în ultimii trei ani un contract similar pentru servicii cultural-artistice, cu o valoare de minimum 50.000 de lei. Proiectul "La pas prin oraşul comoară" este derulat de primărie cu fonduri europene. Acesta vizează promovarea a patru categorii de produse turistice (ansamblul urban "Centrul istoric al municipiului Cluj-Napoca", muzeele din Cluj-Napoca, Grădina Botanică "Alexandru Borza" şi secţia în aer liber a Muzeului Etnografic al Transilvaniei), prin desfăşurarea de acţiuni de marketing pe internet, marketing direct, campanii publicitare, participarea la târguri de turism în ţară şi organizarea unui eveniment de promovare turistică. Valoarea totală a proiectului este de peste 838.000 de lei, iar valoarea nerambursabilă se ridică la peste 820.000 de lei. Durata de implementare este de doi ani. Primăria a organizat deja două licitaţii în cadrul proiectului, pentru realizarea de tipărituri, filme cu specific de turism şi materiale de promovare a municipiului (câştigat de Qual Media pentru peste 300.000 de lei) şi pentru realizarea unui site, evaluat la 8.000 de euro, licitaţie care în prezent este contestată.