Primăria taxează 40.000 de locuri de parcare
- Scris de Luminita Silea
- 20 Oct 2011, 00:30
- Administraţie
- Ascultă știrea

Locurile de parcare create de primărie în oraş acoperă necesarul a doar jumătate din maşinile plătitoare de taxe la autoritatea locală clujeană. Primarul Sorin Apostu a declarat ieri că anul acesta s-au înfiinţat peste 1.700 de locuri noi de parcare prin organizarea spaţiilor dinte blocuri sau a celor de pe străzi. Alternativa pentru rezolvarea problemelor de parcare din oraş o constituie parcările supraterane, pe care Serviciul Parcări al instituţiei a început să le edifice în oraş.
Potrivit datelor furnizate de primărie, instituţia are în evidenţe 40.726 de locuri de parcare (în parkinguri, în cartiere şi în zona centrală) din care încasează venituri. În primele nouă luni s-au realizat peste 5,8 milioane de lei din taxe de parcare, cu 300.000 de lei mai mult decât veniturile încasate pe tot parcursul întregului an 2010, când încasările au fost de 5,5 milioane de lei. Aceşti bani provin din abonamentele de parcări din cartiere, din parcările din zona centrală închise cu barieră, din tichete de parcare, parcometre sau încasări numerar din parkingurile primăriei. Doar din abonamentele de parcare s-au încasat anul acesta peste 3,7 milioane de lei.
Primarul Sorin Apostu a recunoscut ieri că locurile de parcare din oraş, mai ales cele din zona centrală, sunt insuficiente, dar a menţionat că primăria face eforturi pentru suplimentarea acestora, având în vedere că în evidenţele instituţiei sunt peste 80.000 de autoturisme (plătitoare de impozit). "Anul acesta am înfiinţat 1.712 locuri de parcare noi prin lucrările de reamenajare şi reabilitare realizate în cartiere. Astfel, în Mărăşti am înfiinţat 545 de locuri de parcare, în Mănăştur, 382 de locuri, în Gheorgheni, 300 de parcări, în Grigorescu, 275, în centru, 192, iar în Dâmbu Rotund, 18 locuri de parcare. Acestea erau ocupate de maşini, dar nu se plăteau taxe, fiind în zone cu noroi sau în spaţii neamenajate. Acest proces de reorganizare, în urma căruia rezultă noi locuri de parcare, are un final. Mai avem câteva calupuri. Apoi alternativa rămân parkigurile. Toţi banii pe care îi încasăm se folosesc în această direcţie, cea a construcţiei parkingurilor", a menţionat primarul.
În oraş există în prezent un parking în centru, cu circuit deschis, care produce în medie pe lună venituri de peste 26.000 de lei. Au mai fost amenajate trei parcări cu barieră, la sol, pentru care încasările sunt în medie de peste 15.000 de lei lunar. Primăria a mai construit un parking de cartier în Mănăştur, pentru care anual veniturile sunt de peste 115.000 de lei, având în vedere că acesta are circuit închis şi abonamentul este unul mai mic, 110 lei pe an, tocmai pentru a-i obişnui pe clujeni să parcheze în astfel de spaţii. Abonamentele de parcare pentru locurile la sol sunt de aproximativ 50 de lei pe an, în funcţie de suprafaţa ocupată.
Parkinguri în execuţie
Trei alte parkinguri de cartier sunt în execuţie şi vor fi terminate anul acesta. Primarul a menţionat ieri că lucrările la parkingul Băişoara sunt la 75%, lucrările la parkingul Fabricii sunt la 65%, iar cele la parkingul Mehedinţi sunt la 20%. Cele trei parcări vor duce la crearea a peste 780 de noi locuri de parcare din oraş, cu o investiţie de peste 14 milioane de lei.
Clujul, peste media europeană
Media de două maşini la un loc de parcare este una bună, consideră primarul Sorin Apostu. Acesta a declarat aseară, la ştirile REALITATEA TV Cluj, că în Bucureşti media este de nouă maşini pentru un loc. "Media din oraşele europene este de circa trei maşini per loc taxabil, deci putem spune că la Cluj stăm bine", a afirmat edilul.