Primarul Apostu vrea schimbări în programa liceelor

Primarul Apostu vrea schimbări în programa liceelor
Conform noii Legi a educaţiei, consiliile de administraţie ale liceelor au dreptul să se implice în elaborarea programei şcolare în funcţie de profilul fiecărei unităţi şcolare în parte, a explicat primarul Sorin Apostu. El a informat că împreună cu părinţii a fost constitut un grup de lucru, urmând să se analizeze curricula şcolară de la nivelul fiecărei şcoli şi să fie scoase acele materii care încarcă prea mult programa elevilor.

"Noua Lege a educaţiei aduce deciziile de strategie şi funcţionare la nivelul Consiliului de administraţie al fiecărei unităţi de învăţământ preuniversitar în parte", a informat primarul Sorin Apostu. Edilul a precizat că majoritatea programelor şcolare ajung să fie mai încărcate decât o zi normală de lucru a unui adult. "Un elev ajunge să stea câte şase-şapte ore la şcoală, apoi vine acasă şi este nevoit să mai stea câte două-trei ore să se pregătească pentru a doua zi. Deci ajunge să lucreze chiar mai mult decât un adult, ceea ce nu este normal, mai ales că multe dintre materiile pe care le parcurge nu îi sunt de folos în mediul universitar. De aceea cred că a venit momentul să intervenim şi să selectăm aceste materii", a precizat primarul. În acest sens, a fost organizat un grup de lucru interdisciplinar format din reprezentanţi ai tuturor factorilor implicaţi în procesul educativ: ai părinţilor - prin Asociaţia Judeţeană a Părinţilor din Învăţământul Preuniversitar Cluj, ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj, ai organizaţiilor nonguvernamentale locale - prin Fundaţia Părinţi Clujeni, ai mediului de afaceri - prin Camera de Comerţ şi Industrie Cluj, ai instituţiilor de învăţământ superior - prin universităţi clujene, ai învăţământului privat - prin Şcoala Internaţională Cluj şi administraţiei locale - prin reprezentanţi ai Primăriei municipiului Cluj-Napoca. În cadul fiecărei unităţi şcolare ar urma să fie analizată curricula.

"Vom solicita câte un specialist din cadrul fiecărei universităţi, care să ne ajute să descifrăm care sunt materiile pe care le putem exclude. De pildă, de folos ar putea fi, mai degrabă, un curs opţional de tenis de câmp decât unul de utilaj tehnologic. Ştim, de regulă, cum se ajunge la impunerea acestor cursuri: soţul nu ştiu cărei directoare rămâne fără loc de muncă şi atunci decide să-i facă loc în şcoală. Numai că la Cluj-Napoca foarte rar se întâmplă ca un elev dintr-un liceu să aibă nevoie de un astfel de curs, ca atare am decis că trebuie să corelăm curricula fiecărui liceu cu nevoile reale ale elevilor", a spus Apostu.

 

 

Comenteaza