Primii pași pentru cel dintâi park & ride al Clujului. Va avea peste 1.000 de locuri

Primii pași pentru cel dintâi park & ride al Clujului. Va avea peste 1.000 de locuri
Primii pași pentru cel dintâi park&ride al Clujului. Va avea peste 1.000 de locuri.

Propunere pentru noul obiectiv: preț unic, parcare plus drum dus-întors cu un mijloc de transport în comun.

Consiliul Județean (CJ) a aprobat dezmembrarea terenului pe care funcționează Aeroportul internațional ”Avram Iancu”, unde intenționează să realizeze, în colaborare cu Primăria, o parcare de tip park&ride. Astfel, se fac demersuri de ”rupere” a 4,2 hectare de teren din totalul de 123 de hectare al aeroportului. CJ dorește să parcurgă toate etapele de documentație tehnică anul acesta, iar anul viitor să poată trece le execuție.

Ideea inițială a fost realizarea unei parcări la sol, prin care să fie amenajate culoare pe care să poată circula și mijloacele de transport în comun. Intrarea acestora ar urma să fie facilitată de amenajarea pe strada Traian Vuia a unui sens giratoriu. Din informațiile ZIUA de CLUJ, în caietul de sarcini pentru proiectare va fi prevăzută obligația ca parcarea să fie realizată sub nivelul solului, cam cu o jumătate de nivel, astfel încât, la nevoie, să poată fi ridicat și un etaj. Parcarea se află în zona de protecție culoarului de zbor al avioanelor, motiv pentru care nu poate fi înălțată mai mult de unul sau două niveluri.

Surse din cadrul Consiliului Județean arată că noul parking nu va fi doar o întindere neagră de bitum. Pentru că se pune accent bun gust, se vor crea zone verzi, care urmează să fie irigate prin intermediul unui sistem de colectare a apelor pluviale. Pentru că este importantă și eficiența, CJ a stabilit, deocamdată neoficial, să existe un preț unic pentru parcare și mijloacele de transport în comun. În aceiași bani va fi cuprinsă și parcare, și drumul cu un mijloc de transport în comun până în centrul prașului. Parkingul va avea stații de bike sharing și de încărcare a mașinilor electrice.

Acesta este primul pas dintr-un proiect mai mare. În total, CJ a identificat 12 hectare de teren din parcela ocupată de aeroport, pe care ar urma să facă parking, dar și un centru expozițional, promis clujenilor din campania electorală de PNL.

"Din studiul făcut de noi, premergător studiului de fezabilitate, reiese că pe suprafața de un hectar vor putea fi amenajate aproximativ 260-270 de locuri de parcare pentru autoturisme. Intenția noastră este, după ce avem studiul de fezabilitate elaborat, să începem lucrarea progresiv și să vedem în ce măsură ne putem extinde în funcție de ce necesități și solicitări există", a declarat inițiatorul proiectului, vicepreședintele CJ, Marius Mînzat. Un calcul simplu ne arată că, pe patru hectare, vom avea cel puțin 1.000 de locuri pentru autoturisme. Fără discuție, va fi cea mai întinsă zonă publică de parcare din Cluj.

Conform protocolului aprobat deja de Consiliul Județean și de Consiliul Local, Primăria Muncipiul Cluj-Napoca asigură realizarea unor stații pentru mijlocele de transport în comun, stații de bike sharing și amenajarea accesului auto/pietonal, iar județului Cluj îi revine realizarea, administrarea și întreținerea parcării.

Parcările de tip "park&ride" funcţionează de mulți ani în marile oraşe europene. Acestea sunt situate la intrările în oraşe, iar şoferii veniţi din alte zone îşi lasă autovehiculele parcate în aceste spaţii, iar pentru a ajunge în centru sau alte zone de interes folosesc mijloacele de transport în comun care au staţii în proximitate.

Comenteaza