Primii paşi pentru continuarea lucrărilor la autostradă

Primii paşi pentru continuarea lucrărilor la autostradă
Chiar dacă nu se ştie, concret, ce soluţie de finanţare se va adopta pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, s-a demarat procedura de obţinere a autorizaţiei de construire pe secţiunea 2A, Câmpia Turzii - Ogra (judeţul Mureş).

Anul trecut, fostul ministru al marilor proiecte, Dan Şova, aprecia că se pot obţine fonduri europene pentru continuarea lucrărilor la acest obiectiv.

Proiectul Autostrăzii Transilvania a rămas blocat între Borş şi Gilău. După plecarea companiei americane Bechtel, şantierul a fost predat unei societăţi clujene de pază, Napoca Security. Anul trecut, atât ministrul marilor proiecte, Dan Şova, cât şi vicepremierul Liviu Dragnea şi chiar şi premierul Victor Ponta, promiteau că se vor căuta soluţii pentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. O primă sursă indicată: fondurile europene. Într-o primă etapă este vizată suma economisită din lucrările de pe Coridorul IV Pan European. Ulterior ar urma să fie atacate şi alte programe de finanţare, conform noului exerciţiu bugetar al Uniunii Europene. Administraţia judeţeană a semnat certificatul de urbanism pentru secţiunea 2A, Câmpia Turzii - Ogra (Mureş), în lungime de 40 km. Aceasta legătură spre Târgu Mureş ar urma să ocolească oraşele Luduş şi Iernut. „Nu pot să ofer prea multe detalii în privinţa finanţării, cert este că am eliberat certificatul de urbanism, iar acesta este primul pas în procedura obţinerii autorizaţiei de construire", a spus preşedintele Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri va face toate demersurile pentru obţinerea avizelor necesare autorizării acestei lucrări. Dacă acest sector de autostradă va fi finanţat din fonduri europene, rămâne de văzut ce se va întâmpla cu porţiunea Borş - Gilău. Guvernul s-a lăudat că va sprijini lucrările până la Suplacu de Barcău, pentru a se asigura o conexiune cu reţeaua autostrăzilor din Ungaria. Porţiunile rămase, Suplacu - Mihăeşti (46 km) şi Mihăeşti - Gilău (24 km), ar putea fi atribuite constructorilor fie prin credit furnizor, fie în concesiune. În prezent, Autostrada Transilvania este funcţională doar pe secţiunea Gilău - Câmpia Turzii (51 km). Nu s-au oferit detalii în privinţa continuării lucrărilor de la Ogra la Braşov.

Comenteaza