“Produs de Cluj” a adunat 10.000 de bistriţeni
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 11 Iul 2011, 00:49
- Administraţie
- Ascultă știrea

Chiar dacă în weekend a fost o căldură sufocantă, bistriţenii au venit în număr mare la târgul "Produs de Cluj", organizat în vechiul obor al oraşului, în prezent reamenajat ca spaţiu de agrement şi de evenimente, denumit Heindenfeld. Organizatorii, Consiliul Judeţean Cluj şi Asociaţia "Produs de Cluj", estimează că la acest eveniment au participat circa 10.000 de persoane.
Cea de-a doua ediţie a târgului "Produs de Cluj", s-a desfăşurat la Bistriţa, într-o locaţie periferică, într-o veche piaţă, cunoscută sub denumirea de Heindenfeld. Peste 100 de producători clujeni au acceptat invitaţia de a participa la acest eveniment, au anunţat organizatorii. "Acest târg este asemeni unei cărţi de vizită pe care ne dorim să o prezentăm vecinilor noştri", a afirmat preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe. Printre marile mărci ale Clujului, precum Ursus, Prodvinalco, Clujana, Cosmpan şi multe altele, au fost prezenţi şi mici producători locali, din Râşca, Iara, Jucu şi nu numai.
"Fiecare companie şi-a prezentat produsul cum a ştiut mai bine, iar printre acestea au putut fi întâlniţi şi producători mai mici de miere, dulceaţă, colaci, coşuri de nuiele, produse culinare şi multe altele", a precizat directorul Asociaţiei "Produs de Cluj", Ramona Moldovan. Aceasta a adăugat că a fost organizat şi un amplu spectacol popular, care a însumat nu mai puţin de 14 ore. "Au susţinut recitaluri artiştii Lucia Potra, Maria Lobonţ, Maria Marcus sau Florian Roşu. Acestea sunt doar câteva nume. Au fost prezente, de asemenea, ansamblurile de muzică populară Cununa Apusenilor, din Gilău, şi Dor Transilvan, al RATUC. Seara de sâmbătă a fost încheiată cu un recital susţinut de Traian Ilea şi Dumitru Fărcaş, iar cea de duminică, de un recital al lui Mihai Mariş şi Aurel Tămaş", a informat Ramona Moldovan. Dacă la prima ediţie a evenimentului, la Cluj Napoca au fost prezenţi peste 30.000 de persoane, în Bistriţa au vizitat acest târg în jur de 10.000 de oameni.
"Având în vedere că a fost foarte, foarte cald, iar locaţia în care s-a desfăşurat evenimentul este la o distanţă de circa 20 de minute de mers cu autobuzul, este de înţeles că nu puteam să atragem tot atâta public cât a fost prezent la Cluj Napoca. Dar suntem, oricum, mulţumiţi. Bistriţenii s-au bucurat de spectacolul pe care l-am oferit", a spus Ramona Moldovan. Pentru promovarea acestui eveniment, a afirmat ea, a fost derulată o amplă campanie în presa locală, au fost împărţite peste 20.000 de pliante şi s-au lipit aproximativ 500 de afişe. Preşedintele CJ, Alin Tişe, cel care a propus înfiinţarea Asociaţiei "Produs de Cluj", a explicat că seria acestor târguri are ca scop atât promovarea valorilor tradiţionale ale judeţului Cluj, cât şi atragerea turiştilor. Următorul eveniment ar urma să se desfăşoare în Dej, iar ulterior şi în alte oraşe din judeţ şi din ţară.