“Produs de Cluj” începe cu târguri în toate oraşele
- Scris de Cosmina Fernoaga
- 22 Apr 2011, 00:19
- Administraţie
- Ascultă știrea

Asociaţia "Produs de Cluj", înfiinţată de Consiliul Judeţean (CJ) Cluj, îşi intră în pâine cu un buget anual de 520.000 de lei. Au fost desemnate persoanele care vor coordona asociaţia, iar preşedintele administraţiei judeţene, Alin Tişe, a anunţat că va fi organizat un amplu program pentru desfăşurarea unor târguri tradiţionale, pentru început în oraşele din judeţul Cluj, urmând ca ulterior să se ajungă şi în alte zone ale ţării. Tişe a mai spus că vor fi promovate nu doar obiceiurile populare, ci şi produsele tradiţionale şi chiar mărcile celebre ale Clujului.
Consiliul Judeţean Cluj a aprobat, în ultima şedinţă publică, planul de funcţionare a Asociaţiei "Produs de Cluj". Aceasta va fi coordonată de Ramona-Ioana Moldovan şi de Sergiu Vitalian Vaida, cunoscutul realizator de emisiuni cu tematică populară, care a fost cooptat pentru Comparti-mentul de relaţii publice - organizări evenimente. Lista de angajări rămâne deschisă, se precizează în referatul de aprobare al proiectului ce vizează funcţionarea acestei asociaţii. Numai pentru capitolul salarii, consiliul judeţean a direcţionat suma de 166.720 de lei. În total, bugetul pentru funcţionarea acestei asociaţii, în 2011, se ridică la 520.000 de lei. "A fost foarte greu să găsim persoane potrivite care să se ocupe de activitatea acestei asociaţii, mai ales că ne dorim ca totul să fie realizat cât mai bine pentru a avea rezultatele pe care contăm. Directorul asociaţiei, Ioana Moldovan, are experienţă în domeniu, pentru că ea s-a mai ocupat şi anterior de un eveniment similar, care viza promovarea produsului de Cluj", a comentat Tişe.
Preşedintele CJ a declarat că prima sarcină pe care o au reprezentanţii asociaţiei este să-şi facă planul de acţiune care să vizeze atât parteneriate cu asociaţii populare de meşteşugari, cu ansambluri folclorice, cât şi cu societăţi ale căror produse sunt fabricate în judeţul Cluj. "Desigur, vom avea un program foarte bine pus la punct. Intenţia noastră este să organizăm lunar câte un târg în care să promovăm atât obiceiuri clujene, cât şi produse de Cluj", a spus Tişe. Acesta a precizat că primul târg se va desfăşura în Cluj-Napoca. "Vor urma apoi toate oraşele din judeţ. Vrem să organizăm târguri tematice, reprezentative pentru fiecare zonă în parte. De pildă, mergem la Turda, vom avea un târg cu produse din Turda, cu obiceiuri şi tradiţii din această zonă. Apoi vom merge la Dej, după care la Huedin şi apoi în Gherla. Peste tot vom avea grijă să promovăm ceea ce este reprezentativ pentru locul respectiv. Ulterior, vom intra cu aceste târguri şi în afara Clujului, pentru că scopul este să atragem turişti şi vizitatori şi din alte zone ale ţării", a spus Alin Tişe.