Proiect pus în mişcare. Piaţa Lucian Blaga va fi mai "prietenoasă" cu pietonii

Proiect pus în mişcare. Piaţa Lucian Blaga  va fi mai "prietenoasă" cu pietonii
Noua piaţă Lucian Blaga

Până acum era doar o idee, acum lucrurile au pornit. Piaţa Lucian Blaga va da mai mult spaţiu pietonilor şi mai puţin maşinilor.

Piața Lucian Blaga, cu numai patru benzi. Strada Petru Maior, cu trei. Strada Napoca, redusă la două benzi, la fel și strada Republicii, până la intersecția cu Avram Iancu. Extinderea spațiului pietonal, mai ales în piață, în fața cafenelei Croco, ce urmează să se redeschidă peste câteva luni.

Piste de biciclete pe fiecare dintre aceste artere. Arbori pe toate segmentele propuse modernizării. Un proiect frumos şi curajos. Noutatea este că se lucrează deja la studiul de fezabilitate, care ţine câteva luni. Apoi se va trece la licitaţia pentru execuţie.

Dacă închideţi puţin ochii, vă puteţi deja închipui cât de modernă va fi zona. Şi cât de aglomerată. La o dezbatere care a avut loc în ianuarie, a fost prezentat și un studiu de trafic, care relevă că aceste străzi nu sunt încărcate la maximum, că mai există rezerve.

”Gradul de încărcare va crește, e adevărat, dar până în 2020, când ar trebui să fie finalizat acest proiect, ar trebui să se ia și alte măsuri pentru reducerea traficului rutier”, a subliniat Tudor Pănescu, arhitect la Planwerk. Aceasta este societatea care a realizat proiectul; tot Planwerk a desenat şi Piaţa Unirii, aşa cum arată ea acum. De fapt, cum va arăta după ce se va închide şi latura estică.

În Piața Lucian Blaga și pe strada Emil Isac ar urma să fie amplasate stații de încărcare pentru mașini electrice, tot în piață ar urma să fie instalată o toaletă publică, în locul tarabelor de flori existente. Sunt propuși arbori de trei tipuri: arțari în zona trotuarelor înguste, platani în față cafenelei Croco și tei pe strada Petru Maior, unde există deja și alți tei.

La aproape fiecare dezbatere, primarul Emil Boc vorbeşte despre experienţa altor oraşe. Cele din vestul Europei. Se încurajează mersul pe jos, mersul pe bicicletă, deplasarea cu mijloacele de transport în comun. Acest gen de experienţe le vor favoriza noua piaţă Lucian Blaga şi spaţiile adiacente.

Altfel spus, dorinţa este de a fi reduse emisiile de dioxid de carbon și de a oferi mai multe spații pietonilor și bicicliștilor. ”Acum, pistele de biciclete din zona centrală nu comunică. Noile propuneri vor conecta pistele din zona centrală”, a explicat Tudor Pănescu.

Comenteaza