Exclusiv Proiectul trenului urban prinde viață, la Cluj + Surpriză: Propunere care ar putea salva Floreștiul

Proiectul trenului urban prinde viață, la Cluj + Surpriză: Propunere care ar putea salva Floreștiul
În alte țări, trenurile urbane se folosesc de zeci de ani

Clujul ar putea avea într-un timp relativ scurt un tren urban. Vine de la autostradă la Electric Castle.

 

Clujul pregătește un proiect care ar putea fi mult mai de impact decât metroul. Și infinit mai ieftin, având în vedere că, vineri, Emil Boc a spus că metroul ar urma să coste 100 de milioane de euro pe kilometru. Este vorba despre trenul urban, care va folosi calea ferată existentă. Linia pe care dorește să o înființeze municipalitatea pleacă de la Nădășelu, pe unde va trece autostrada, și va ajunge până la Bonțida, adică va putea veni în sprijinul fanilor Electric Castle. După ce s-a înțeles cu CFR, Primăria are două mari provocări: găsirea unui operator și conectarea stațiilor trenului urban cu traseele Companiei de Transport Public (CTP).

”Am stabilit cu un consultant varianta finală a stațiilor și punctelor de oprire care ar fi necesare de la Nădășel până la Jucu sau Bonțida. Unele se suprapun cu cele existente, altele vor fi înființate. Urmează discuții comune cu Consiliul Județean, CFR și CTP, eventual și cu operatori feroviari. Cel mai greu va fi cu stația de la aeroport, unde se discută demult despre un punct intermodal; proiectul este deocamdată blocat din cauza costurilor mari. Există varianta de a porni proiectul mult mai repede, cu stațiile deja existente, ulterior urmând să se înființeze altele noi. După discuțiile pe care le-am avut, CFR e de acord să ne sprijine cu partea de înființare puncte noi de oprire și introducerea în trafic a acestora. Trebuie să lămurim doar cine va opera”, a declarat city-managerul Gheorghe Șurubaru.


12

stații se conturează pe traseul trenului urban: Nădășelu - Suceag - Baciu - Tetarom I - Cluj gară - Cluj zona Clujana - Cluj pod IRA - Cluj aeroport - Apahida - Jucu - Răscruci - Bonțida.


”Eu zic că suntem pe drumul bun. Interesul nostru este să funcționeze cât mai repede”, a subliniat Șurubaru.


Ca un element de surpriză, care ar putea face metroul inutil, este dorința Primăriei de a găsi o modalitate de a conecta la proiect și Floreștiul. În sensul acesta, se studiază ideea realizării unei căi ferate noi. Evident, nu în prima fază de implementare a proiectului.


”Prin experiența mea și prin faptul că am un trecut la CFR, încerc sa le pun cap la cap cât mai repede, mai ales că se discută și despre o linie nouă, care să vină din Florești până la calea ferată existentă. Este o variantă mult mai rapidă și mai eonomicoasă decât metroul. Doar să rezolvăm problema traseului”, a declarat city-managerul Gheorghe Șurubaru.


Toate orașele mari au varianta trenului pentru conectarea cu zonele metropolitane. Dacă mijlocul de transport pe șine va fi confortabil și va face doar câteva minute din Baciu sau Apahida până la gara Cluj-Napoca, oamenii se vor gândi de două ori dacă să își folosească mașina personală când merg la serviciu. Iar gara este la două stații de tramvai de centrul municipiului.

Comenteaza