PUZ-ul pasajului rutier la intersecția Bdul Muncii cu str. Oașului, în consultare publică. S-a scumpit recent

PUZ-ul pasajului rutier la intersecția Bdul Muncii cu str. Oașului, în consultare publică. S-a scumpit recent

Proiectul are ca obiectiv reconfigurarea zonei de amplasament prin realizarea unui pasaj subteran cu o lungime de 275 m la intersecția Străzii Oașului cu Bulevardul Muncii și construirea unui pod peste Pârâul Chinteni.

De asemenea, proiectul prevede realizarea unor noi șine de tramvai pe o lungime de 444 m și reabilitarea unei suprafețe carosabile destinate tramvaiului de 2.150 mp (valori estimative).

Se vor îmbunătăți zonele de trafic pietonal prin reamenajarea trotuarelor pe o suprafață de 4.300 mp, a tuturor spațiilor pietonale și a zonelor verzi, pe o suprafață de 300 mp, inclusiv plantarea a 30 de arbori noi. Vor fi amenajate și 342 mp pentru stații de transport în comun și 55 mp pentru insule separatoare (valori estimative).

Creșterea siguranței traficului se va realiza prin:

Lucrări de amenajare a iluminatului public – 162 aparate de iluminat pentru zona pasajului subteran, 24 de corpuri de iluminat pentru zonele de rampe și 42 de corpuri de iluminat la nivelul străzilor;
Implementarea unui sistem de monitorizare a traficului;
Instalarea unui sistem de informare a călătorilor în stațiile de transport public;
Execuția de marcaje rutiere, montajul indicatoarelor rutiere și semaforizarea intersecției.

Consilierii locali ai municipiului Cluj-Napoca au aprobat actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul pasajului subteran de la intersecția bulevardului Muncii cu strada Oașului.

Conform noii documentații, valoarea totală a investiției crește la 134,1 milioane de lei fără TVA (161,3 milioane de lei cu TVA), o majorare semnificativă față de estimările din decembrie 2023, când valoarea era de 109,6 milioane de lei fără TVA (130,2 milioane de lei cu TVA).

Creșterea costurilor este cauzată de mai multe modificări ale proiectului, inclusiv prelungirea pasajului subteran cu 28 de metri, de la 85 m la 113,5 m. În paralel, lungimea rampelor a fost redusă de la 190 m la 182 m, iar valoarea lucrărilor de construcție și montaj (C+M) a crescut de la 70,3 milioane de lei la 83,8 milioane de lei (fără TVA).

De asemenea, au fost introduse cheltuieli suplimentare, inclusiv pentru coordonatorul în domeniul securității și sănătății, în valoare de 50.000 de lei. Mai multe capitole din devizul general au fost, de asemenea, recalibrate, precum dirigenția de șantier, organizarea șantierului și rezerva de implementare.

Durata estimată a proiectului rămâne de 28 de luni, din care 22 de luni sunt alocate execuției lucrărilor.

Comenteaza