PUZ-ul pentru Spitalul monobloc, în ședința de urbanis a municipiului

PUZ-ul pentru Spitalul monobloc,  în ședința de urbanis a municipiului

PUZ-ul pentru Spitalul Clinic de urgență pentru copii Cluj-Napoca intră în ședința de urbanis a municipiului. Va fi construit în zona Borhanci, cu un profil regional și 700 de paturi.

Prezenta documentație a fost elaborată în scopul realizării obiectivului de interes public Spitalul Clinic de urgență pentru copii Cluj Napoca - pentru elaborarea fazei de Anteproiect, a Planului Urbanistic Zonal (PUZ) conform legii nr. 350/2001 modificată și actualizată și a Studiului de Fezabilitate.  Imobil se află în proprietatea Judeţul Cluj, domeniul public, în administrarea Consiliului Judeţean Cluj.

Regim de înălțime propus: S+P+5E. Conceptul urban propune 3 faze de dezvoltare ulterioare construirii spitalului, dedicate funcțiunilor complementare precum: ospitalitatea, centrul de cercetare si parcarile supraterane.

Accesele în spital sunt distribuite pe toate cele patru fațade, separându-se diferitele fluxurile conform tipurilor de utilizatori (pacienți și aparținători, primiri urgențe, personal medical, logistica, cercetare).

Accesele auto si pietonale se vor realiza astfel:

• Prin partea de NV a parcelei se va face legătura cu cartierul Gheorgheni
• Prin partea de SV a parcelei se va face legătura cu centura metropolitana a Clujului, implicit cu celelalte cartiere dar si localități adiacente;

Au fost proiectate 2 sensuri giratorii având calea inelara de 7.00m si raza interioara de 13m. Prin sensul giratoriu din sudul parcelei se va realiza accesul vizitatorilor la parcarea subterana, dar si la parcările supraterane. Totodată, prin acest sens giratoriu se va realiza accesul taxi si autobuz către stațiile destinate acestora, amplasate in partea de sud a clădirii spitalului, dar si accesul ambulantelor dinspre centura metropolitana. Prin sensul giratoriu amplasat in nord se va realiza accesul personalului medical la parcarea subterana, accesul camioanelor de aprovizionare, al ambulantelor, dar si a vizitatorilor dinspre cartierul Gheorghieni.

Circulațiile in interiorul incintei au fost realizate astfel încât traseul pe care trebuie sa îl urmeze ambulantele sa nu se suprapună cu trasee care se pot aglomera. Străzile proiectate in incinta vor avea una sau doua benzi de circulație pe sens cu lățimea cuprinsa intre 3,5-7,0m. Acestea vor avea panta tip acoperiș sau panta unica, in funcție de lățimea parții carosabile.

Au fost prevăzute 58 locuri de parcare, perpendiculare pe ax, având dimensiunile de 2,5x5,0m, 15 locuri de parcare paralele cu axul având dimensiunile de 2,5x6,0m si 8 locuri de parcare pentru ambulante cu dimensiunea de 10,0x4,0m. Trotuarele vor avea lățimi cuprinse intre 1,60-3,00m cu panta spre carosabil. Trotuarul de garda se va realiza cu lățimea de 4m, acesta putând fi folosit de autospecialele pompierilor in cazul in care este necesara intervenția la oricare din fațade.

Au fost proiectate piste de biciclete care vor face legătura cu pistele aferente centurii metro- politane, având lățimea de 2.20-2.50m, acestea fiind prevăzute cu rasteluri in zona de intrare in spital.

Mobilitate multi-modală:
Există 3 linii de transport în comun, însă cu frecvență foarte redusă. Circulația pietonală din vecinătatea amplasamentului este deficitară. Strada Borhanciului are trotuar pe o singură parte. Nu există piste de biciclete. Prezentul proiect va propune, în interiorul parcelei, circulații pietonale și velo generoase, continue, atractive și sigure, însă e important ca și vecinătățile să fie îmbunătățite pentru a îmbunătăți accesibilitatea la funcțiunea propusă și a încuraja moduri alternative de transport, altele decât mașina personală. Pentru a fi utilizate stațiile de autobuz existente de către personalul, vizitatorii și pacienții Spitalului, traseele pietonale de la intrarea pe amplasament și aceste stații de autobuz trebuie să fie de minim 1,5 metri, să fie continue, suficient iluminate, iar traversarea străzii să se realizeze doar pe treceri de pietoni marcate, semnalizate, iluminate suplimentar și precedate de măsuri de încetinire a vitezei.

Primul spital public din zona Transilvaniei care va oferi servicii medicale integrate în domeniul pediatriei va avea un regim de înălțime S+P+5E. Baza, formată din parter și etajul 1, va cuprinde zona clinică, ambulatoriul și zona tehnică (bucătărie, farmacie, etc.), etajul 2 urmând să fie destinat etajului tehnic precum și grădinii suspendate dedicate pacienților și însoțitorilor.

Secțiile spitalicești vor fi organizate la etajele 3-5 și vor permite, prin configurația lor, o reorganizare interioară în funcție de necesități. De asemenea, în zona clinică vor fi localizate Blocul Operator și Anestezia și Terapia Intensivă. Subsolul va fi destinat parcărilor, atât pentru vizitatori, cât și pentru personalul spitalului, cu accesuri separate. Totodată, Spitalul Pediatric Monobloc va dispune inclusiv de un heliport situat pe terasa imobilului.

Reamintim faptul că, în urma concursului internațional de soluții organizat de Consiliul Județean în acest scop, proiectarea Spitalului Pediatric Monobloc de la Cluj a fost atribuită firmei de arhitectură spaniole PLANHO CONSULTORES. S.L.P., PROFESSIONAL LIMITED COMPANY, în asociere cu 4B CONSULTANȚĂ ARHITECTURĂ S.R.L. Unitatea cu profil regional, care va fi și un model de bună practică în domeniul infrastructurii medicale mari, va avea nu mai puțin de 510 paturi pentru spitalizare continuă, la care se vor adăuga alte 50 de paturi pentru spitalizarea de zi și, respectiv, 65 de paturi pentru însoțitori. 

Comenteaza