"Război" cu autobuze. Miza este de 11 milioane de euro

O adevărată învălmăşeală s-a produs după ce Compania de Transport Public Cluj a anunţat numele câştigătoarei licitaţiei pentru 50 de autobuze noi.

Compania de Transport Public (CTP) a stabilit cine a câştigat licitaţia pentru achiziţionarea celor 50 de autobuze scurte încă de acum două săptămâni. Este vorba despre Mercedes, care a propus un preţ de aproape 219.500 euro pentru fiecare unitate pe care o va aduce la Cluj. Mercedes a fost singurul, dintre cei trei ofertanţi, care nu a fost descalificat. "În faza evaluării tehnice şi economici-financiare, a fost descalificată compania BMC. În finală au intrat Mercedes şi Solaris. S-a trecut la etapa a doua a evaluării ofertei, unde s-a constatat că Solaris nu a respectat cerințele din caietul de sarcini şi a fost de asemenea descalificată", declara, pentru Linia9.ro, Liviu Neag, directorul CTP. Numai că "războiul" nu s-a terminat.

3

contestaţii au fost formulate în legătura cu procedura organizată de CTP.

Isuzu, Solaris şi BMC s-au adresat Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC). Isuzu nici măcar nu a apucat să depună o ofertă, la fel ca MAN. De altfel, din informaţiile noastre, principala nemulţumire a celor trei societăţi a fost organizarea concursului de pe o zi pe alta. Procedura a fost blocată iniţial de contestarea caietului de sarcini, iar când s-a dat „verde” pentru licitaţie, totul s-a desfăşurat în fix 24 de ore. Firmele au aflat la ora 16 că trebuie să depună oferta până a doua zi la ora 16.

Vehiculele trebuie să fie diesel, cu euro 6, modelul scurt, de 12 m, echipate full, cu camere video interioare şi exterioare, computer de bord, sistem de numărare a călătorilor, trapă pentru persoane cu dizabilităţi şi validatoare de ticketing.

CNSC va trebui să decidă acum dacă legea a fost respectată. CTP dă vina pe cei de la SEAP, sistemul electronic de achiziţii publice, care au fost chemaţi să dea explicaţii la CNSC. Cum spuneam în titlu, nimeni nu e neutru în acest „război” pe aproape 11 milioane de euro. Sursele noastre susţin că Mercedes s-a implicat ca intervenient în favoarea CTP, la judecarea contestaţiilor. În câteva zile vom vedea dacă procedura care a avut loc va fi validată sau va trebui reluată.

20

de milioane de euro a luat credit CTP pentru a cumpăra autobuze şi tramvaie noi.

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este un organism independent, cu activitate administrativ – jurisdicţională, a cărui organizare şi funcţionare este reglementată de Legea nr. 101/2016, privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, respectiv a regulamentului de organizare şi funcţionare aferent. Instituţia are în componenţa sa 11 complete de soluţionare a contestaţiilor, fiecare dintre acestea fiind formate din trei membri, dintre care unul (licenţiat în drept) are calitatea de preşedinte.

Comenteaza