Reabilitarea drumului Răchiţele - Ic Ponor, verificată de autorităţi. La ce concluzii au ajuns

Reabilitarea drumului Răchiţele - Ic Ponor, verificată de autorităţi. La ce concluzii au ajuns
Reprezentanții Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest și ai Inspectoratului de Stat în Construcții au verificat zilele trecute şantierul controversatului drum turistic Răchiţele - Ic Ponor.

Aceştia au inspectat calitatea și conformitatea lucrărilor de reabilitare efectuate, dar nu au găsit nicio neregulă sau neconformitate, potrivit informaţiilor furnizate de Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public și Privat a Județului Cluj.

De asemenea, marţi a avut loc faza determinantă la lucrările de așternere a primului start de asfalt binder cu o grosime de şase centimetri, constatându-se şi în acest caz conformitatea lucrărilor.

În ceea ce priveşte evoluţia şantierului, miercuri, 9 septembrie, constructorul, asocierea dintre Drumuri şi Poduri Judeţene Cluj SA şi SC Cridov SRL, efectua în continuare lucrări de așternere a primului strat de asfalt. Totodată, în urma fazei determinante a fost demarată așternerea celui de-al doilea strat de asfalt, de uzură, cu o grosime de patru centimetri.

Astfel, pe sectorul de drum județean desemnat spre execuție societății Drumuri şi Poduri Judeţene Cluj SA, de aproximativ 14 kilometri,  s-a turnat primul strat de covor asfaltic pe o lungime de peste 10 kilometri, pe ambele sensuri de circulație, iar cel de-al doilea start a fost aşternut pe o lungime de circa doi kilometri, tot pe ambele sensuri.

De asemenea, Cridov SRL, compania în sarcina căreia cade reabilitarea unui tronson de circa şase kilometri, a executat lucrări de așternere a primul strat de asfalt pe o lungime de 5,3 kilometri, pe ambele sensuri de circulație.

Tot în aceste zile sunt în plină desfășurare lucrările de montare a stâlpilor metalici pentru parapeți.

Lucrările care au mai rămas de efectuat pe acest drum au o lungime de 20,5 km şi au fost evaluate la 18,2 milioane de lei. Noul constructor a câştigat licitaţia organizată în acest sens cu o propunere financiară de 13,3 milioane de lei.

Licitaţia iniţială a fost adjudecată în 2009 de asocierea dintre firmele MBS Group Turda, Alfa Rom Satu Mare şi Nemzetkozi Betonut Kft. din Ungaria, pentru suma de 34 de milioane de lei.

Între constructor şi beneficiar (CJ Cluj) au apărut numeroase neînţelegeri legate de suplimentarea valorii lucrării, care au dus în 2013 la rezilierea contractului. CJ a cerut o expertiză asupra lucrărilor efectuate şi în urma prezentării concluziilor acesteia, care arătau că ar fi fost făcute lucrări care nu au respectat standardele de calitate cerute, a depus şi o sesizare la Departamentul de Luptă Antifraudă şi la Direcția Națională Anticorupție.

Finanțarea investiției este asigurată prin Programul Operațional Regional, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bugetul central de stat şi bugetul propriu al CJ Cluj. Pentru a nu pierde banii europeni reabilitarea drumului turistic trebuie terminată până la sfârşitul anului.

Comenteaza