Ruperea USL trage pe dreapta proiectele de infrastructură ale Clujului

Ruperea USL trage pe dreapta proiectele de infrastructură ale Clujului
Centura de sud a Floreştiului nu va mai primi niciun fel de finanţare de la Guvern în prezent,
după ce USL s-a rupt. Primarul Horia Şulea a mai rămas cu o singură soluţie: împrumutul.

Nu doar sinecuriştii din partide au de suferit în urma ruperii USL ci şi o parte dintre proiectele de investiţie ale Clujului. Primarul liberal din Floreşti, Horia Şulea, este convins că nu va mai primi niciun ban pentru centura de sud, odată ce colegii lui au ieşit de la guvernare. El îşi pusese mari speranţe într-un sprijin financiar central, încă de anul trecut.

Acum nu i-a mai rămas decât să spere că plenul Consiliului Local al comunei va fi de acord cu accesarea unui împrumut de câteva milioane de euro pentru a putea demara lucrările la acest drum. Şulea şi-a făcut planuri mari în privinţa demarării, de anul acesta, a lucrărilor la centura Floreştiului. Construcţia a fost evaluată la 10 milioane de euro, însă în prezent s-au mai realizat unele studii care relevă că lucrările ar putea fi executate şi cu 6 milioane de euro. Şulea miza că va primi o parte din bani de la Ministerul Transporturilor, însă, acum, după ce PNL a ieşit de la guvernare, e convins că nu va mai vedea niciun ban. „Este evident că nu vor mai veni bani, aşa încât va trebui să găsim o altă soluţie. Voi propune în Consiliul Local să accesăm un împrumut pentru a putea demara lucrările, după ce vom dispune şi de proiectul tehnic", a spus Şulea.

El a mai adăugat că primăria dispune de studiul de fezabilitate urmând ca în curând să atribuie şi contractul pentru realizarea proiectului tehnic. „După ce vom avea proiectul tehnic, vom vedea exact de ce sumă avem nevoie pentru lucrări, astfel că vom putea şti şi cât să împrumutăm", a spus primarul.

Proiectul acestei centuri este prevăzut cu câte o bandă de mers pe sens. Traseul de 4,3 km, cu cele două bretele de legătură, vizează zona din spatele complexelor Polus şi Metro. Centura va începe de pe str. Cetăţii va continua prin zona din spatele Metro şi Polus, urmând să intre în Cluj-Napoca prin zona depoului de tramvaie din cartierul Mănăştur, cu legătură spre drumul Sf. Ion. Vor exista şapte puncte de legătură cu Drumul Naţional nr. 1. În Floreşti s-au făcut deja pregătirile pentru dezvoltarea acestei noi artere. „Străzile noastre care se vor intersecta cu acest traseu au fost deja modernizare, fie din fonduri europene, fie din resurse proprii. Nu sunt vizate decât vreo-două trei exproprieri, prin urmare, costurile pentru acest nou drum nu vor fi foarte mari", a explicat primarul.

 

Etichete
Comenteaza