Ryanair vrea tarife mici la Cluj

Ryanair vrea tarife mici la Cluj
Ryanair vrea să opereze pe Aeroportul Cluj-Napoca, însă solicită reduceri de tarife care să se apropie de cele practicate de Aeroportul Mureş, adică de zona 1 euro/pasager .

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ), Alexandru Coroian, s-a întâlnit cu reprezentanţii companiei aeriene low-cost Ryanair, care sunt interesaţi să opereze pe Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca. În sensul acesta, Ryanair solicită tarife aeroportuare foarte mici, care să nu difere prea mult de cele practicate de Aeroportul Mureş. Coroian a menţionat că se negociază cu Ryanair în continuare, dar tarifele pe care companiile aeriene au obligaţia să le achite către aeroportul clujean nu se pot situa sub costurile de producţie. Pentru atragerea unor noi companii aeriene, Clujul mai are şi alte soluţii.

Judeţul Mureş pare să aibă câştig de cauză faţă de judeţul Cluj, având în vedere că îşi permite să favorizeze companiile aeriene private, care ajung să plătească aeroportului un tarif de numai 0,95 euro/pasager, în timp ce tariful general practicat variază între 11 şi 12 euro. Compania aeriană irlandeză low-cost Ryanair a aflat ce avantaje poate obţine la Mureş, apoi a venit la Cluj şi a cerut aceleaşi condiţii. "Ne-am întâlnit, într-adevăr, cu reprezentanţii companiei Ryanair şi nu vă ascund că aceştia au pretenţia să le oferim tarife foarte mici. Desigur, în acest moment nu am ajuns cu ei la o înţelegere finală. Urmează să mai negociem şi în maxim o săptămână să ajungem la o decizie. Tot ce pot să spun este faptul că nu putem practica tarife care să se situeze sub costul de producţie de pe Aeroportul Cluj, iar Ryanair va trebui să accepte acest aspect", a transmis Coroian.

El a mai explicat că au fost expuse avantajele pe care le are orice companie care operează pe aeroportul clujean. "Până la urmă, degeaba alegi să mergi să operezi pe un aeroport care îţi oferă tarife mici, dar care nu-ţi poate oferi pasageri. La Cluj Ryanair ar putea avea peste 200.000 de pasageri pe an, în timp ce la Mureş n-ar ajunge la mai mult de 10.000 de pasageri. Deci este o diferenţă semnificativă, de care sunt convins că vor ţine seama în momentul în care vor alege", a spus oficialul CJ.

Pe de altă parte, indiferent de decizia Ryanair, CJ Cluj şi conducerea Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca înecarcă să atragă şi alte companii aeriene. "S-a făcut o solicitare la Comisia Europeană, pentru un aviz privind deschiderea unor rute suplimentare pentru Aeroportul Cluj-Napoca. În cazul în care vom obţine acest aviz ar însemna să putem acorda şi o serie de facilităţi pentru atragerea unor companii aeriene", a explicat Coroian. Cu alte cuvinte, noile rute ar putea fi acoperite de o serie de noi companii aeriene, care ar trebui să se angajeze că rămân să opereze pe aeroportul clujean o anumită perioadă de timp. La schimb, ele ar urma să beneficieze de reduceri de tarife, a explicat vicepreşedintele CJ, Alexandru Coroian. "Acest lucru nu înseamnă că ne adresăm companiei Ryanair sau altei companii anume. Se vor organiza licitaţii publice pentru fiecare din rutele pe care urmează să le alegem şi toate companiile vor fi invitate să oferteze", a spus Coroian.

 

Comenteaza