S-a adjudecat: cine construieşte pista de biciclete din Floreşti în Apahida

S-a adjudecat: cine construieşte pista de biciclete din Floreşti în Apahida
Primăria a obţinut câştig de cauză la Curtea de Apel, astfel că este în măsură să semneze contractul pentru realizarea a 15,4 km de pistă de biciclete, pe ruta Floreşti - Cluj Napoca - Apahida.

După un blocaj de câteva luni, Primăria Cluj-Napoca poate semna contractul cu consorţiul Viacor Engineering - Rico Constanţa, pentru a derula proiectul ce vizează amenjarea pistei de biciclete şi a celor 50 de staţii de self-service. În termen de un an de semnarea contractului, firma Viacor are obligaţia să finalizeze lucrările. Contractul de finanţare pentru acest proiect este de peste 17 milioane de lei, din care aproximativ 13 milioane de lei sunt bani accesaţi din fonduri europene.

Situaţia proiectului pistei de biciclete ce include şi cele 50 de staţii de self-service pare să se fi soluţionat, dat fiind faptul că instanţa a dat câştig de cauză Primăriei. În urma licitaţiei de atribuire a acestui contract evaluat la peste 17 milioane de lei, firma Diferit, care a fost descalificată, s-a adresat Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC). Chiar dacă Diferit nu a obţinut neapărat câştig de cauză, decizia pronunţată de CNSC nu a fost nici în avantajul primăriei, pentru că i se cerea să reia întreaga procedură de atribuire a contractului. Prin urmare, municipalitatea a ales să se adreseze instanţei şi să atace soluţia CNSC. "Acum pot să vă spun că am primit câştig de cauză la Curtea de Apel şi că mâine (astăzi - n.red.), la ora 12:00, vom semna contractul cu asocierea Viacor Engineering - Rico Constanţa", a informat ieri primarul Emil Boc. Acesta a subliniat că traseul pistei ar urma să se finalizeze în maxim un an de la semnarea contractului, tot atunci urmând a fi disponibile şi staţiile de închiriere precum şi cele 500 de biciclete.

Traseul pistei de 15,4 km va porni din Floreşti, va merge prin spatele Polus, cu ieşire spre compania ISDC, apoi Mănăştur, pe strada Bucium, pe varianta Zorilor (unde sunt mai multe propuneri: Pasteur, Zorilor, Păstorului, Piezişă). O soluţie recomandă este şi prin cartierul Grigorescu, pe Donath şi pe Dragalina. Apoi se poate intra prin centru pe Eroilor sau pe Dorobanţi, o variantă este şi prin Dâmbul Rotund, ieşirea spre Apahida se face prin strada Cantonului. În Apahida pe străzile Crişeni, Dârjan, Triaj, Pietroasa, Parcului şi Horea. În mare, în municipiu nu se va interveni prea mult, mai ales că în unele zone au fost deja create piste de biciclete, astfel că nu va mai fi necesar decât să se amplaseze indicatoare, să se creeze legături, să fie trasate marcaje.

"Vor exista 50 de staţii de self-service, din care 43 vor fi pe teritoriul municipiului Cluj Napoca, patru în Floreşti şi trei în Apahida. Clujenii vor avea posibilitatea să închirieze biciclete de la oricare staţie de self-service", a comentat Boc. Vor fi disponibile 500 de biciclete. În prezent, a ţinut să mai precizeze primarul Boc, în municipiul Cluj-Napoca mai există amenjate piste care totalizează circa 18 km. "În mai multe zone din oraş au fost amenjate piste de bicicletă, iar după ce vom avea pus la punct şi acest traseu pe ruta Apahida - Cluj - Floreşti, sunt convins că din ce în ce mai mulţi clujeni se vor simţi încurajaţi să circule şi cu bicicleta", a spus Boc. Din valoarea proiectului de 17 milioane de lei, suma de 13 milioane a fost asigurată dintr-un program european de finanţare.

 

Comenteaza