Șansă nouă pentru modernizarea unui important pod din Cluj-Napoca: 22,6 de milioane de lei de la stat

Șansă nouă pentru modernizarea unui important pod din Cluj-Napoca: 22,6 de milioane de lei de la stat

Primăria Cluj-Napoca face o nouă încercare pentru modernizarea podulului Locomotivei, cel dintre gară și autogara Beta. Depune cerere de finanțare prin programul Anghel Saligny.

Costurile sunt evaluate la suma de la 22,6 de milioane de lei ( include TVA), iar 636.000 de lei este contribuția de la bugetul municipiului pentru acest proiect. Durata prevăzută pentru execuția lucrărilor este de 7 luni. 

Șansă nouă pentru modernizarea unui important pod din Cluj-Napoca: 22,6 de milioane de lei de la stat

Pasajul va avea partea carosabilă de 17 m lăţime în aliniament, pista de biciclişti de 2 m lăţime pe partea dreaptă şi trotuare 2 x 1,5 m lăţime utilă. 

Cum au fost concepute benzile de circulaţie:

· pe direcţia autogară – Piaţa Gării: 3,25 m pentru banda centrală, 3,75 m pentru banda mediană şi 3 m pentru cea laterală, la bordură, care pe rampă, la urcare, va servi pentru încadrarea maşinilor care vin de pe bretea, iar la coborâre va servi virajului la dreapta spre strada Fericirii

· pe direcţia Piaţa Gării – autogară vor fi două benzi, una centrală, de 3,25 m, alta marginală, de 3,75 m; vor exista parapet de siguranţă, pistă de biciclişti cu dublu sens, de 2 m lăţime şi un trotuar de cel puţin 1 m lăţime.

ZIUA  de CLUJ scria, în anii trecuți, că pentru împiedicarea eroziunii laterale a terasamentului, se vor construi ziduri întoarse noi, de 2,5 m lungime, din beton armat, pe partea dinspre autogară. La partea superioară, acestea vor fi amenajate ca trotuar. Întreaga suprastructură va fi protejată cu soluţii speciale împotriva carbonatării şi agresiunii chimice.

Parapeţii pietonali vechi vor fi îndepărtaţi. Se vor amplasa parapeţi de siguranţă corespunzători, se arată în proiect. Se vor prevedea panouri fonoabsorbante translucide/transparente din policarbonat pe ambele laturi, prinse pe ţeavă metalică având înălţime variabilă.

Se vor monta corpuri led cu puteri de 180 W, pe stâlpi noi, de 10 m înălţime pe străzile şi bretelele din jur şi de 6 m pe pod, respectiv patru proiectoare led de 99 W sub pod, prinse de structura podului. Supravegherea se va asigura cu patru camere video conectate la dispeceratul de monitorizare a traficului al primăriei.

În perioada lucrărilor de modernizare a Podului Locomotivei, CFR trebuie să întrerupă furnizarea de energie electrică pentru locomotive, astfel că municipalitatea trebuie să achite o sumă de bani către compania de transport feroviar de persoane din România. 

Comenteaza