Șantier din mai pe Moților: ''Decongestionare viraj de pe Calea Mănăștur și a intersecției cu Coșbuc, cale de acces spre Grigorescu''

Șantier din mai pe Moților: ''Decongestionare viraj de pe Calea Mănăștur și a intersecției cu Coșbuc, cale de acces spre Grigorescu''

Se pregătește șantierul pentru Calea Moților - Calea Mănăștur, anunță viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea.

"Toate exproprierile au fost efectuate. Toate cele 8 clădiri care urmează să fie demolate au fost predate municipalității. Mai avem nevoie de un singur aviz pentru a putea emite autorizația de construire, aviz de la mediu, care ar trebui să iasă la început de mai și să putem da ordinul de începere a lucrărilor. Constructorul este pregătit să intervină în cursul verii", a declarat viceprimarul, la un post de radio local. 

Tarcea a sublinita și o serie de beneficii ale lucrării, între care retragere adecvată pentru autobuze în dreptul stațiilor, trei benzi pe strada Mărginașă pentru decongestionarea virajului la dreapta de pe Calea Mănăștur, respectiv decongestionarea intersecției cu strada Coșbuc, unde pentru virajul la stânga se stă de mai multe ori la semafor. În plus, se va genera o nouă cale de acces spre cartierul Grigorescu, dinspre Zorilor, prin modernizarea circulației pe străzile Oțetului și Uzinei Electrice.

Lucrările de reabilitare și modernizare a străzilor se vor desfășura pe o suprafață totală de 40.551 mp. Modernizarea coridorului pe axa Est-Vest se va realiza prin reducerea suprafeței carosabile, rezultând pe Calea Mănăștur 4 benzi de circulatie cu gabarit redus – 2 benzi dedicate pentru transportul public și 2 benzi pentru circulatie rutieră (lățime de 3m). Calea Moților - segmentul dintre str. Mărginașă și str. Clinicilor - va avea aceeași configurație cu cea de pe Calea Mănăștur.

Pe segmentul Clinicilor – George Coșbuc, circulația se va desfășura în sens unic, pe direcția spre Calea Mănăștur, circulația în ambele sensuri fiind posibilă doar pentru transportul public în comun, prin benzi dedicate.

Pentru axa Nord-Sud se propune realizarea unei artere directe, care să asigure legătura rutieră, velo și pietonală pe următorul traseu: Pod Garibaldi – Str. Uzinei Electrice – Str. Oțetului – Str. Mărginașă. Pentru acest segment au fost necesare exproprieri. De asemenea, se va construi un pod peste Pârâul Morii, și se va extinde str. Oțetului la 4 benzi de circulație. Pe ambele sensuri de circulatie vor exista piste pentru biciclete și trotuare extinse. Pe str. Mărginașă se propune lărgirea la 3 benzi în zona intersecției cu Calea Mănăștur – Calea Moților.

În cadrul proiectului se vor planta un număr de 67 arbori foioși, 33 arbori foioși ornamentali, 167 arbuști înalți, 31 arbuști ornamentali și 175 plante perene.

Toate intersecțiile și trecerile de pietoni de pe segmentele de stradă asupra cărora se intervine prin proiect vor fi semaforizate și gestionate printr-un sistem inteligent de management trafic - prevăzut cu sisteme de prioritizare a mijloacelor de transport public. De asemenea, sistemul de iluminat public LED prevăzut prin proiect permite funcționarea pe diferite nivele de putere și pe diferite paliere orare.

Executantul lucrărilor: ARL Cluj SA.
Valoarea contractată: 26.502.699,47 lei fără TVA. Durata totală a implementării contractului este de 18 luni.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza