Foto Șantier gol la podul Porțelanului. Ar trebui inaugurată puntea pietonală

Șantier gol la podul Porțelanului. Ar trebui inaugurată puntea pietonală
Șantier gol la podul Porțelanului. Ar trebui inaugurată puntea pietonală
Șantier gol la podul Porțelanului. Ar trebui inaugurată puntea pietonală
Șantier gol la podul Porțelanului. Ar trebui inaugurată puntea pietonală

Luna aceasta, o punte pietonală ar trebuie să fie deschisă în zona podului Porțelanului. La început de săptămână însă, pe șantier nu era niciun muncitor. 

Marți, 17 septembrie 2019, șantierul era gol. Cel puțin așa reiese din fotografiile postate de un clujean pe rețelele de socializare. ”Se lucrează la foc automat la podul de la porțelanul, așa aglomerație e pe malul Someșului că erau să cadă trei oameni în apă”, a comentat un clujean pe grupul de Facebook Șoferi de Week-end.

VEZI ȘI Cum arată acum podul Porțelanului. Imagini de pe șantier (IMAGINI DIN AUGUST 2019)

Lucrările la Podul Porțelanului au început în 3 aprilie 2019 și vor dura 12 luni și sunt realizate de Diferit, firma care a făcut și Podul Traian și care modernizează Nodul N, de la ieşire spre Floreşti.

Lucrările la Podul Porțelanului au început în urmă cu câteva luni, iar traficul rutier a fost deviat pe următoarele trasee:

  • pe partea nordică: Piața 1 Mai – str. Câmpul Pâinii – str. Bulgarilor – str. Fabricii – Bd. Muncii (traficul greu) și traseul str. Paris – str. București și str. Paris – str. Răsăritului (traficul ușor)
  • pe partea sudică a podului – se va putea circula pe traseele str. Nădășel – str. Oașului sau str. Alexandru Sahia – cartierul Iris

Podul Porţelanului va fi nou, cu două benzi

Se va construi un pod nou de 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m. Zidurile întoarse ale culeelor (infrastructura de la capătul podului ce preia sarcinile transmise de suprastructură, n. red.) vor avea 4,2 m. Podul va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m. 

Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou au fost estimate la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane reprezintă costurile lucrărilor de construcţie-montaj. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering. Licitația pentru execuție a fost adjudecată de firma DIFERIT. Este aceeași firmă care a construit Podul Traian şi care modernizează Nodul N, de la ieşire spre Floreşti. 

Podul Porțelanului a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile a fost 4 m, cu doar un singur fir de circulație.

Comenteaza