Șantierul pe Calea Mănăștur ar urma să înceapă în MAI

Șantierul pe Calea Mănăștur ar urma să înceapă în MAI

Lucrările la proiectul de modernizare a Căii Mănăștur ar urma să înceapă luna viitoare, conform administrației locale. Acum se așteaptă emiterea acordului de mediu.

Municipiul Cluj-Napoca a anunţat recent depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Elaborare documentație tehnică pentru desființare construcții existente, elaborare documentație tehnică pentru autorizarea lucrărilor de modernizare Calea Moților-Calea Mănăștur-Strada Uzinei Electrice-strada Oțetului-strada Mărginașă și organizare de șantier.„ Informațiile privind proiectul propus pot fi consultate la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Cluj, din Municipiul Cluj-Napoca, str.Calea Dorobanților, nr.99 și la sediul titularului MUNICIPIUL Cluj-Napoca din municipiul Cluj-Napoca, strada Moților, nr. 3, județul Cluj, în zilele de luni-joi, între orele 900-1400 și vineri între orele 900-1200. Observațiile publicului se primesc zilnic la sediul Agenției pentru Protecția Mediului, str.Calea Dorobanților nr.99 Jud.Cluj.

Primarul Emil Boc anunța, în luna ianuarie 2022, că a fost demarată faza de proiectare în ceea ce privește implementarea proiectului modernizării Căii Mănăștur. Durata totală a implementării contractului este de 18 luni, din care, 3 luni sunt alocate proiectării. Astfel, șantierul trebuie să pornească în mai.

Lucrările de reabilitare și modernizare a străzilor se vor desfășura pe o suprafață totală de 40.551 mp. Modernizarea coridorului pe axa Est-Vest se va realiza prin reducerea suprafeței carosabile, rezultând pe Calea Mănăștur 4 benzi de circulatie cu gabarit redus – 2 benzi dedicate pentru transportul public și 2 benzi pentru circulatie rutieră (lățime de 3m). Calea Moților - segmentul dintre str. Mărginașă și str. Clinicilor - va avea aceeași configurație cu cea de pe Calea Mănăștur.

Pe segmentul Clinicilor – George Coșbuc, circulația se va desfășura în sens unic, pe direcția spre Calea Mănăștur, circulația în ambele sensuri fiind posibilă doar pentru transportul public în comun, prin benzi dedicate.

Pentru axa Nord-Sud se propune realizarea unei artere directe, care să asigure legătura rutieră, velo și pietonală pe următorul traseu: Pod Garibaldi – Str. Uzinei Electrice – Str. Oțetului – Str. Mărginașă. Pentru acest segment au fost necesare exproprieri. De asemenea, se va construi un pod peste Pârâul Morii, și se va extinde str. Oțetului la 4 benzi de circulație. Pe ambele sensuri de circulatie vor exista piste pentru biciclete și trotuare extinse. Pe str. Mărginașă se propune lărgirea la 3 benzi în zona intersecției cu Calea Mănăștur – Calea Moților.

În cadrul proiectului se vor planta un număr de 67 arbori foioși, 33 arbori foioși ornamentali, 167 arbuști înalți, 31 arbuști ornamentali și 175 plante perene.

Toate intersecțiile și trecerile de pietoni de pe segmentele de stradă asupra cărora se intervine prin proiect vor fi semaforizate și gestionate printr-un sistem inteligent de management trafic - prevăzut cu sisteme de prioritizare a mijloacelor de transport public. De asemenea, sistemul de iluminat public LED prevăzut prin proiect permite funcționarea pe diferite nivele de putere și pe diferite paliere orare.


Executantul lucrărilor: ARL Cluj SA.
Valoarea contractată: 26.502.699,47 lei fără TVA.

Comenteaza