Video Scandalul Aeroport-Consiliul Județean ajunge la Bucureşti: "Solicităm sprijinul domnului preşedinte şi doamnei prim-ministru"

Scandalul Aeroport-Consiliul Județean ajunge la Bucureşti: "Solicităm sprijinul domnului preşedinte şi doamnei prim-ministru"
| Foto: Diana Cîmpean

Directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo, anunţă că va apela la preşedintele României, Klaus Iohannis, şi la premierului Viorica Dăncilă.

"Ne-am adresat astăzi la Comisia de Patrimoniu şi la Comisia de Buget-Finanţe a Consiliului Județean, i-am rugat să ne invite în prima şedinţă să prezentăm aceste asppecte. Este un prejudiciu în patrimoniul Clujului, al judeţului dar şi al Consiliului Judeţean Cluj. Având în vedere blocajul intenţionat care face rău României, având în vedere că favorizează direct aeroporturile din Debreţin şi Budapesta, o să solicităm sprijinul domnului preşedinte Klaus Iohannis şi al doamnei prim-ministru Viorica Dăncilă. Vom cere sprijin pentru că acest sabotaj este foarte grav, este intenţionat şi total nejustificat", a declarat marți David Ciceo, într-o conferință de presă.

Aeroportul Internațional Cluj a prezentat situația cu care se confruntă regia subordonată CJ Cluj, invocânt o listă de "blocaje generate de cei trei noi membri ai Consiliului de administrație (CA) : Dl. Valentin Grigoriu, Dna. Diana Rădulescu și Dl. Daniel Persu":

  • Neaprobarea accesării de finanțare europeană pentru dotări necesare desfășurării activității operaționale printre care autospeciale de stins incendii, în condițiile în care finanțarea europeană este de 98%, iar contribuția aeroportului ar fi de doar de 2% din valoarea acestora. Valoarea totală a echipamentelor este de 970.000 euro din care fonduri europene care pot fi atrase sunt în valoare de 950.000 euro, iar restul de 20.000 euro este contribuția proprie a aeroportului.

  • Neaprobarea condițiilor de formă și de conținut solicitate de către Direcția Generală Organismul Intermediar pentru Transport din cadrul Ministerului Transporturilor pentru proiectele de investiții echipamente de securitate, fără niciun motiv întemeiat ceea ce ar putea duce la respingerea acestor proiecte. Valoarea echipamentelor de securitate este de aproximativ 11 milioane euro din care aproximativ 8,5 milioane euro este finanțare nerambursabilă.

  • Neaprobarea realizării unei noi căi de rulare absolut necesară întrucât calea de rulare Delta se află în exploatare de peste 50 de ani, inițial fiind pistă de decolare-aterizare și prezintă deteriorări majore și riscuri de siguranță. Acest obiectiv de investiții poate atrage finanțare europeană în valoare de aproximativ 7 milioane de euro.

  • Comunicate de presă prin care se anunță informații neadevărate  privind „breșe de securitate”, „periclitarea siguranței” doar cu scopul de a denigra aeroportul, de a crea îngrijorare în rândul pasagerilor și companiilor aeriene și de a avantaja competitorii Aeroportului Internațional Cluj.

"Avem maşină de pompieri din 1996"

Conducerea aeroportului susţine că membrii Consiliului de Administraţie nu ar fi aprobat accesarea de finanțare europeană pentru dotări, printre care autospeciale de stins incendii, cu toate că finanțarea europeană este de 98%, iar contribuția aeroportului ar fi de doar de 2% din valoarea acestora.

“Avem maşină de pompieri din 1996 în funcţiune. De ce refuzi 98% finanţare nerambursabilă, în condiţiile în care este nevoie absolut urgentă de această maşină?”, a transmis David Ciceo.

Valoarea totală a echipamentelor este de 970.000 euro din care 950.000 euro fonduri europene şi 20.000 euro contribuție proprie a aeroportului.

Director adjunct: Clujul ar putea pierde 50% din taficul aerian 

Potrivit conducerii aeroportului clujean, un alt blocaj este generat de neaprobarea realizării unei noi căi de rulare, întrucât calea de rulare Delta se află în exploatare de peste 50 de ani. Acest obiectiv de investiții ar putea atrage finanțare europeană în valoare de aproximativ 7 milioane de euro.

"La momentul acesta ne găsim în situaţia în care la calea de rulare, fiind de peste 50 de ani în exploatare, elemente de degradare au fost constatate de Autoritatea de Aeronautică Civilă. Avem termen ca până în 2020 să realizăm o cale de rulare nouă care să îndeplinească cerinţele privind asigurarea condiţiilor de circulare în siguranţă a aeronavelor. Pentru a-i prelungi viaţa, s-a găsit soluţia limitării aeronavelor cu greutate mai mare de 51 de tone. Dacă va trebui să o închidem, problemele se complică. Suntem în postura în care, dacă nu se va realiza calea de rulare nouă, vom pierde aproape 50% din traficul actual pe Cluj", a declarat Iuliu Pop, Director General Adjunct al Aeroportului Cluj.

"Prin aceste acțiuni intenționate de sabotaj făcute cu bună știință, se urmărește blocarea activității aeroportului, subevaluarea acestuia și favorizarea directă a aeroporturilor competitoare din România, dar mai ales favorizarea celor din Ungaria, Aeroportul Internațional Debrecen și Aeroportul Internațional „Ferenc Liszt "Budapesta. Conducerea aeroportului a sesizat consilierii județeni și comisiile de specialitate din cadrul Consiliului Județean Cluj și va face în continuare demersuri pentru stoparea blocajelor activității aeroportului", a adăugat directorul Aeroportului Cluj, David Ciceo.

Consiliul Judeţean, sesizare la CSM împotriva conducerii executive a Aeroportului Cluj

Consiliul Judeţean (CJ) Cluj a sesizat Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) în legătură cu acţiunile Aeroportului Internaţional Cluj îndreptate împotriva noilor membri din Consiliului de Administrație.

"Considerăm că toate informațiile false publicate constant de către aeroport, împreună cu linșajul mediatic îndreptat în principal spre membrii Consiliului de Administrație și spre Consiliul Județean, au rolul de a influența acuratețea și înfăptuirea actului de justiție în sine. Prin urmare, în scopul protejării independenței justiției, în legătură cu toate aceste aspecte, am sesizat Consiliul Superior al Magistraturii, respectiv Inspecția Judiciară. DETALII DESPRE SESIZREA CSM, AICI!

Comenteaza