Se alocă bani pentru Park and Ride-ul de lângă aeroport. Finanțare pe trei ani

Se alocă bani pentru Park and Ride-ul de lângă aeroport. Finanțare pe trei ani

Park and Ride-ul de lângă aeroport, proiect al Consiliului Județean (CJ) Cluj, va costa 62 de milioane de lei. Consilierii județeni vor aproba finanțarea multianuală pentru această investiție.

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

Potrivit proiectului de hotărâre, la ședința de marți vor fi aprobați indicatorii tehnico-economici ai Park and Ride-ului, de Traian Vuia nr. 149-151, cu o finanțare multianuală pe următorii trei ani. Este vorba despre maximum 62 de milioane de lei, cu taxa pe valoarea adăugată, care vor fi alocați de la bugetul județului după cum urmează:

  • Anul 2020 suma de minim: 2 milioane lei
  • Anul 2021 suma de minim: 25 milioane lei
  • Anul 2022 diferența până la valoarea obiectivului

Studiul de trafic întocmit pentru realizarea obiectivului de investiții a arătat avantajele pe care le va aduce amenajarea unei parcări pentru autoturisme cu număr mare de locuri, capabilă să preia întreg necesarul local din acea zonă tranzitată de foarte multe mașini.

Accentul în acest caz va fi o corelare eficientă cu transportul public pentru ca acesta să devină atractiv și astfel, șoferii să își lase mașina în park&ride și să folosească autobuzele pentru circulația în interiorul municipiului.

Pe lângă amenajarea parcării propriu-zise, este nevoie în acel loc și de amenajarea unei stații de autobuze de transfer, dar și de redesenarea tramei stradale și amenajarea de spații verzi, trotuare pietonale sigure și piste de bicicliști, inclusiv realizarea unui sens giratoriu de mare viteză (turbo-girație) pentru facilitarea accesului în parcare a celor care vin dinspre Cluj-Napoca, dar și ieşirea pe sensul către Apahida.

Ce prevede proiectul

Din punct de vedere tehnic se propun următoarele:

  • Amenajarea accesului din drumul naţional - Accesul a fost asigurat din str. T. Vuia către platforma pentru staționare și către zona de autogară. Accesul în incintă se face printr-o bandă de decelerare de 165 m, în zona poziției km 7+200. Ieşirea din incintă se realizează prin două căi de circulaţie distincte, utilizând o bandă de accelerare cu lungimea de 100 m. Artera de acces în incinta zonei de staționare are două benzi de circulaţie cu lăţimea de 3 m fiecare, plus o bandă de circulaţie exclusiv pentru autobuze, cu lăţimea de 4 m. Ieşirea din incinta parcării se realizează prin două artere: una adiacentă terminalului, cu o bandă de circulaţie cu lăţimea de 4 m, care preia și traficul din fața terminalului, și cea dea doua cu o lățime de 3 m, la o distanță de 60 m de prima arteră, pe direcția către Cluj-Napoca, cu 120 m înainte de turbo-girație.
  • Amenajarea unei platforme pentru zona de parcare - Proiectul propune o platformă cu locuri de parcare, accese auto și pietonale cu dotările aferente, o stație de bike sharing cu dotările și infrastructura aferentă. Propunerea ține cont de etapizarea execuției obiectivului de investiție, prin modularea pe etape a realizării lucrărilor de execuție. În prima etapă se va realiza platforma pentru zona de parcare adiacentă străzii T. Vuia, cu 365 locuri de parcare (37 pentru persoanele cu dizabilități, 30 pentru autovehicule electrice şi hibride), opt peroane de autobuze din cele 863 de locuri de parcare totale. În etapa a doua se vor realiza 490 de locuri pentru autovehicule. Pentru mijloacele de transport se vor organiza staţii echipate cu infrastructura şi dotările necesare. Se vor amenaja spații verzi perimetral și între locurile de parcare.
  • Amenajarea unui terminal tip autogară:
    - Corp C1 – clădire terminal și copertină clădire terminal - format din clădirea terminalului, de formă rectangulară cu dimensiunile de 21 x 27 m și dintr-o copertină ce o acoperă, de formă poligonală, dimensiuni maxime 57 m lungime și 33 m lățime. Parterul clădirii nou-propuse va asigura spații de așteptare, recepție/info, cafenea, spații tehnice, grupuri sanitare pentru desfășurarea în condiții optime a activităților specifice unui terminal. Etajul va adăposti o zonă de servicii publice. Acoperirea zonei de intrare/ ieșire în terminal se va face printr-o copertină metalică cu rol de signaletică.
    - Corp C2 – copertină autocare - ce acoperă zona de staționare autocare are o formă rectangulară, având ca dimensiuni 80 m lungime și 15 m lățime.
    - Piațetă publică - platforma perimetrală C1 se amenajează sub forma unei piațete publice. Suprafața amenajată e de 3.396 mp, de formă rectangulară, cu dimensiunile de 92 m pe 43 m, în centru fiind amplasat C1. Piațeta se compune din spații plantate de forme organice și geometrice de 121 mp și spații pavate cu texturi diferite destinate circulației pietonale de 3.275 mp.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza