Se desenează pe hartă traseul centurii metropolitane Cluj: "Nuanţe de lămurit la Floreşti, Gilău şi Apahida"

Se desenează pe hartă traseul centurii metropolitane Cluj: "Nuanţe de lămurit la Floreşti, Gilău şi Apahida"
| Foto: Arhiva

Centura metropolitană a Clujului reprezintă prioritatea numărul unu pentru administraţia locală. Viceprimarul Dan Tarcea a oferit detalii despre stadiul proiectului, la început de 2019.

"Am avut peste 20 de întâlniri pentru a pune proiectul pe roate. Proiectanţii au avut întâlniri cu Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) de la Bucureşti, inclusiv în acest an. Practic, se lucrează la stabilirea traseului centurii metropolitane. În principiu, el merge pe servitutea de utilitate publică, pe care a avut-o în PUG. Sunt câteva elemente care trebuie studiate îndeaproape, dar suntem în grafic. Dacă la nivelul municipiului Cluj-Napoca lucrurile sunt mai simple pentru că există deja un traseu stabilit prin PUG, la Gilău, Floreşti şi o parte din Apahida nu au fost stabilite prin PUG-urile locale şi acolo trebuie câteva nuanţe lămurite", a declarat viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, la un post de radio local, precizând că, până la finele anului 2018, trebuie livrat sutdiul de fezabilitate şi o parte din proiectul tehnic. 

4 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate 

O firmă din Cluj a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate, a planului urbanistic zonal şi a detaliilor tehnice pentru autorizarea centurii metropolitane. Firma se numește Explan și s-a asociat cu două societăți din Ungaria, Transinvest Budapest și SpecialTerv, respectiv cu o altă companie locală, Cadsil SRL. Oferta financiară a asocierii câștigătoare a fost de 17,1 milioane lei fără taxa pe valoarea adăugată, adică 3,7 milioane de euro. Explan este deținută de Petru Ciufudean, un proiectant clujean cu numeroase contracte cu statul la activ.

38 de kilometri şi 150 de milioane de euro de la Comisia Europeană

Transregio Feleac, cum se numeşte centura metropolitană în Master Planul General de Transport, va avea 38 km şi va lega vestul comunei Gilău de Apahida. Are o alocare financiară de la Comisia Europeană de 150 de milioane de euro, bani care pot fi folosiţi până în anul 2023.

Drumul Gilău Vest - Cluj-Napoca Vest are 14,1 km şi se intersectează cu Autostrada Transilvania. Realizarea acestei şosele i-ar ajuta foarte mult pe locuitorii din Floreşti, care stau zilnic în ambuteiaje pe Drumul Național nr. 1. Acest drum costă 40,5 de milioane de euro şi are trei sectoare: centura Gilăului (2,3 km), legătura cu Clujul, prin partea de nord a localităţii Floreşti (9,9 km), şi traversarea Drumului Național nr. 1 până în zona Colina, unde ar urma să facă joncţiunea cu centura (1,9 km).

Cea de-a doua parte, centura Clujului, pleacă din sud-vestul oraşului şi trece prin spatele cartierelor Mănăştur, Zorilor, Bună Ziua, Gheorgheni, Someşeni, până spre Apahida. Acest tronson are 24,2 km şi ar urma să coste 85,7 milioane de euro. Sectoarele sunt Cluj Sud-Vest - Selgros, cel mai scump, 67 de milioane de euro, respectiv Selgros - Bd. Muncii. Un ultim sector, Bd. Muncii - Apahida, este un drum existent cu o bandă pe sens, care ar urma să fie extins la două benzi pe sens.

Comenteaza