Se leagă centura Clujului cu Autostrada Transilvania! Vezi pe unde se contruieşte şi când încep lucrările

Se leagă centura Clujului cu Autostrada Transilvania! Vezi pe unde se contruieşte şi când încep lucrările
Anul acesta ar urma să se facă studiul de fezabilitate iar la anul să înceapă lucrările. Legătura cu autostrada se va face pe la Mărtineşti. Breteaua va avea 5,6 km şi ar putea avea una sau două benzi pe sens.

Prefectul judeţului Cluj, Gheorghe Vuşcan, a avut în aceste zile întâlniri cu reprezentanţii din Cluj ai Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), pe acest subiect, iar zilele următoare, la Ministerul Transporturilor va fi trimisă o documentaţie detaliată despre proiect.

Această şosea ar urma să facă legătura între centura de est a Clujului, Vâlcele-Apahida şi Autostrada Transilvania, astfel traficul greu care coboară de pe centură nu va mai trece prin Turda şi va intra direct pe autostradă. Traseul va fi următorul : centura de est , câţiva kilometri parcurşi pe E60 între Cluj şi Turda iar apoi, pe la Mărtineşti se va intra pe noua centura şi de aici pe Autostrada Transilvania.

Lungimea acestei bretele va fi de circa 5,6 kilometri şi ar urma să coste aproximativ 6 milioane de euro. Prefectul Gheorghe Vuşcan ne-a dezvăluit că se vor propune două variante de lucru, una cu o bandă pe sens iar cea de-a doua cu două benzi pe sens, urmând ca ministerul şi CNADNR să aleagă una dintre ele în funcţie de banii disponibili.

Autorităţile judeţene speră ca în acest an să fie alocate 30.000 de euro pentru studiul de fezabilitate şi să fie organizată licitaţia de execuţie iar anul viitor să înceapă lucrările.

„Această bretea ar rezolva o mare problemă de trafic în zonă, în acest moment pe centura Clujului avem zilnic circa 12.000 de maşini, care acum sunt nevoite să intre prin Turda", spune prefectul Gheorghe Vuşcan.

Acest obiectiv ar avea nişte avantaje mari în procesul de execuţie. Pe autostrada Transilvania , la km 21 există deja un pod şi ar mai trebui construite doar bretelele de urcare şi coborâre iar o mare parte din terenul pe care se va contrui, peste 80 la sută, este păşune şi se află în proprietatea comunei Tureni şi doar pe restul vor trebui făcute exproprieri individuale.

Directrorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Eugen Cecan, ne-a declarat că şi conducerea centrală a CNADNR susţine urgentarea acestui proiect şi că speră ca la rectificarea bugetară din august să fie alocaţi banii pentru studiul de fezabilitate.

Săptămâna viitoare când se va întoarce din concediu, ministrul Transporturilor, clujeanul Ioan Rus, va avea pe birou documentaţia completă a acestui obiectiv.

Ideea centurii Turzii a apărut încă din 2012. Discuţii despre această bretea care să lege centura Vâlcele Apahida de Autostrada Transilvania au mai avut loc şi pe vremea când Dan Şova conducea ministerul marilor proiecte de infrastructură, dar până acum nu s-au găsit resursele financiare pentru demararea proiectului.

 

Comenteaza