Sensuri unice pe malurile Someşului pentru modernizarea Pieţei Mihai Viteazul

Sensuri unice pe malurile Someşului pentru modernizarea Pieţei Mihai Viteazul
Concursul de soluţii pentru reamenajarea zonei Pieţei Mihai Viteazul are şanse doar cu implementarea unor soluţii de trafic deja prevăzute în noul Plan Urbanistic General – sensuri unice pe culoarul Someşului, dar şi în piaţa propusă spre modernizare.

Primarul spune că aceste variante vor fi testate de specialiştii municipalităţii în teren şi prin simulări pe calculator şi, dacă vor fi viabile, se vor regăsi în tema concursului de arhitectură care urmează să fie lansat la începutul lunii martie în parteneriat cu Ordinul Arhitecţilor din România.

 Tema implică pietonalizarea unei laturi, mai precis cea cu parcare cu barieră şi agenţia CFR, a Pieţei Mihai Viteazul. Acest lucru se poate realiza doar dacă se vor aplica soluţiile de trafic propuse în noul Plan Urbanistic General (PUG).

 Primarul Emil Boc a declarat ieri că a avut discuţii cu proiectanţii PUG pe această temă şi că în urma acestora a reieşit necesitatea instituirii unor sensuri unice în oraş. „Propunerea implică instituirea de sensuri unice pe malurile Someşului, de o parte şi de alta. Când vii din Mănăştur, de la podul Napoca, vii pe sens unic pe Bariţiu, pe partea stângă unde e Napolact, pe podul Traian şi te întorci pe Dacia, pe partea cealaltă a Someşului, pe sens unic. Astfel se eliberează o arteră de circulaţiei în Piaţa Mihai Viteazul pentru spaţiu pietonal. E o propunere şi o vom testa prin măsurători în teren şi cu o testare pe calculator, în cadrul unui studiu de circulaţie. Propunerea proiectanţilor s-a bazat pe un studiu vechi de circulaţie din 2005. Nu mai avem alt studiu”, a explicat ieri primarul Emil Boc.

 Cu toate acestea, proiectanţii de la PUG au comandat şi au prezentat public un studiu de circulaţiei (care îl actualiza pe cel al biroului Search Corporation din 2005) al Universităţii Tehnice din Braşov. În urma acestui studiu au fost făcute propunerile de fluidizare a traficului din Cluj-Napoca în noul PUG. Primarul a susţinut ieri că PUG e bazat pe studiul Search Corporation din 2005 care nu mai e actual.

 Arhitectul Adrian Borda, coordonatorul echipei pentru PUG, a declarat că noul plan urbanistic are studiu propriu de trafic, cel realizat de universitatea braşoveană, dar că soluţiile din cadrul său vor funcţiona cu adevărat în oraş dacă vor fi implementate la pachet, nu pe bucăţi. Toate propunerile au la bază respectivul studiu despre care primarul Boc spune că nu există. 

 Schema de trafic pentru zona centrală

 Pentru îmbunătăţirea traficului în zona centrală a oraşului, în noul PUG se propun intervenţii pe culoarul Someşului şi pe inelul central. Pe culoarul Someşului se impun sensuri unice, începând cu podul Garibaldi până la strada Iaşilor, podul Traian, într-o primă etapă, dar şi realizarea unui pod la Opera Maghiară, sens unic pe Splaiul Independenţei, spre strada Bariţiu, după lărgirea cu o bandă spre Someş, conform proiectului „tramei stradale”, sens unic pe strada Bariţiu spre Piaţa Mihai Viteazul, sens unic în Piaţa Mihai Viteazul spre I. P. Voiteşti. În cazul inelului central PUG impune reconfigurarea profilului străzii Avram Iancu pentru încurajarea traficului dinspre Emil Isac şi Clinicilor spre Piaţa Cipariu, realizarea parcajelor publice în perimetrul inelului central: la intrarea în cimitir, în Piaţa Avram Iancu, în Piaţa Mihai Viteazul, dar şi completarea reţelei de spaţii publice cu caracter pietonal – Piaţa Unirii – strada Kogălniceanu.

 

Comenteaza