SENZAŢIONAL! La Cluj s-a inventat trambuzul
- Scris de Valentin Malaescu
- 11 Oct 2015, 14:29
- Administraţie
- Ascultă știrea

Şi totuşi, de unde ştim că prin municipiul nostru circulă prima struţocămilă a transportului în comun, sau, dacă vreţi, trambuzul, care poate abandona în orice moment şinele pentru a circula la fel de bine pe asfalt? Păi, precum poliţiştii care n-au văzut, încă, criminalul, dar ştiu că există, sau precum fizicienii care au ştiut de existenţa bosonului Higgs înainte de a-l fotografia, la fel am dedus şi noi că în Cluj s-a inventat trambuzul: pe baza indiciilor incontestabile.
Vedeţi dumneavoastră, viitoarea lege Dragnea antidefăimare nu ne-ar permite să-i considerăm pe proiectanţii şi pe executanţii lucrărilor de reabilitare a tramei stradale de-a lungul liniei de tramvai retardaţi mental, inepţi, idioţi, nătăfleţi, nătărăi, nărozi, tăntălăi, flaimuci, motofleţi, tălâmbi, nătângi, gogomani, zevzeci sau pur şi simplu proşti grămadă. Prin urmare, neputând să-i considerăm pe cei susmenţionaţi altfel decât supermegaultraprofesionişti, singura explicaţie raţională pentru apariţia în Cluj a unei staţii de tramvai fără refugiu, dar dotată cu alveolă nu poate fi alta decât trambuzul.
Minunea a apărut chiar în prima staţie de tramvai de la capătul de linie din Mănăştur, pe direcţia de mers spre centru. Una dintre puţinele staţii de pe traseu nedotate cu refugiu a fost cadorisită, culmea, cu alveolă. Teoria unei tentative de hoţie cu acte în regulă pare neserioasă, lucrarea cu pricina impunând doar 10-12 pietre de bordură suplimentar, deci câştig nesemnificativ pentru „bordurişti". Poate doar în ipoteza în care am alătura cele 10-12 pietre de bordură altor asemenea calupuri mici plantate pe ici pe colo complet inutil (e suficient să vă plimbaţi de-a lungul arterelor aflate în lucru prin Cluj şi veţi descoperi o veritabilă invazie de borduri nou apărute, cu, dar mai ales fără rost), am putea lua în calcul teoria unei noi borduriade în Cluj, atât de specifică şi dragă administraţiilor foste portocalii din toată ţara.
Sigur, dacă ne-am chinui la maxim imaginaţia, am putea crede că alveola cu pricina a fost construită acolo pentru extrem de rarele ocazii în care tramvaiele n-ar putea circula şi ar fi înlocuite de autobuze. Dar acest lucru nu s-a mai întâmplat în Cluj decât o singură dată, pe perioada derulării proiectului reabilitării liniei de tramvai. Or, o eventuală nouă reabilitare a acesteia se va întâmpla, teoretic, peste ani şi ani, când, probabil, la fel, se vor reface şi restul arterelor adiacente. Prin urmare, invocarea unui asemenea motiv pentru crearea unei alveole într-o staţie de tramvai ar denota un intelect cu mari probleme, or am convenit că nu putem accepta o asemenea premisă.
Ar mai putea fi o explicaţie. Autorităţile s-au gândit să dea o mână de ajutor taximetriştilor care parchează în staţii, aşteptând să pescuiască clienţi. Numai că treaba asta e ilegală, aşa că ne îndoim că primăria clujeană a cerut firmelor năimite să facă lucrări în sprijinul celor care încalcă legea. Prin urmare, singura explicaţie care stă în picioare pentru construirea unei alveole într-o staţie de tramvai nu poate fi decât trambuzul. Drept pentru care ZIUA de CLUJ se obligă să achite un abonament valabil un an întreg pe linia 102 cititorului care ne va trimite la redacţie prima fotografie (reală, nu prelucrată în photoshop) cu trambuzul oprit pentru a lua pasageri în alveola staţiei de la Colina.