Serviciu de transformare digitală la Primăria Cluj. Boc: "Ca în Estonia, oamenii merg la primărie doar pentru certificate de naștere, căsătorie și transfer de proprietate"

Serviciu de transformare digitală la Primăria Cluj. Boc: "Ca în Estonia, oamenii merg la primărie doar pentru certificate de naștere, căsătorie și transfer de proprietate"
Emil Boc | Foto: facebook.com

Continuă digitalizarea Primăriei Cluj-Napoca. Va avea un nou departament informatic, un serviciu de transformare digitală. Proiectul a fost aprobat în cadrul şedinţei Consiliului Local de miercuri, 20 aprilie.

„Trecem la nivelul următor privind digitalizarea prin crearea Serviciul de transformare digitală. Acesta va asigura integrarea digitală a tuturor departamentelor din Primărie, integrarea bazelor de date de care dispune municipalitatea, integrarea datelor pe orizontală, cu consiliul județean, și pe verticală, cu nivelul național. 

Ținta noastră este să ajungem ca în Estonia, unde oamenii merg la primărie doar pentru certificate de naștere, pentru căsătorie și transfer de proprietate. Clujul trebuie să fie primul oraș din România integral digital”, a declarat edilul, în cadrul şedinţei forului local. 

În prezent, peste 200 de proceduri digitale sunt disponibile la nivelul primăriei. Ele pot fi efectuate online și nu mai necesită interacțiunea directă a cetățeanului cu funcționarul public. Acestea includ modalități de plată a taxelor și impozitelor locale, modalități de plată a amenzilor, depunere a diverse tipuri de cereri online, eliberare de documente online, documente administrative fiscale ce pot fi comunicate cetățenilor în format electronic prin e-mail.

Dintre acestea, peste 40 de proceduri digitale noi au fost introduse în 2020 - majoritatea se referă la plăţi care se pot face online. De altfel, numărul plăţilor online au crescut cu 15% în 2020 faţă de 2019. De asemenea, a fost extinsă folosirea semnăturii electronice calificate la departamentele din Primărie.

Comenteaza