Sinteza ultimei acțiuni a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj. Stația mobilă, în ajutorul cetățenilor

Sinteza ultimei acțiuni a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj. Stația mobilă, în ajutorul cetățenilor
| Foto: Facebook.com/cjcluj

Au fost primite nu mai puțin de 56 de cereri pentru schimbarea și eliberarea actului de identitate în comuna Frata, județul Cluj.

O echipă formată din patru angajaţi ai Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor (DJEP) Cluj, instituţie publică de interes judeţean care funcţionează sub autoritatea Consiliului Judeţean Cluj, s-a deplasat cu staţia mobilă miercuri, 16 noiembrie 2022, în localitatea Frata, în vederea preluării documentelor şi a fotografiei pentru întocmirea cărţilor de identitate, având, în vedere numărul mare de persoane vârstnice din comună care nu au posibilitatea de a se deplasa la Serviciul Public Comunitar de Evidența Persoanelor Câmpia Turzii.

Angajaţii DJEP Cluj, sprijiniţi de autorităţile locale și organele de poliție, au efectuat o activitate de preluare a imaginii şi de primire a documentelor necesare eliberării actelor de identitate. Cu această ocazie au fost primite de la locuitorii comunei 56 de cereri pentru schimbarea actului de identitate, dintre care 23 de solicitări au venit de la persoane care au deţinut cărţi de identitate cu termen de valabilitate expirat.

Totodată, 10 persoane au împlinit vârsta de 14 ani și au depus documentele pentru eliberarea primului act de identitate, 6 persoane s-au regăsit în situația de preschimbare a cărții de identitate, 6 persoane au depus cerere de eliberare a actului de identitate pentru schimbare de domiciliu și 5 persoane au depus documentele pentru eliberarea unui nou act de identitate în urma schimbării numelui.

De asemenea, au mai fost înregistrate 2 cereri pentru schimbarea actului de identitate ca urmare a schimbării fizionomiei, o cerere de eliberare a actului de identitate din cauza pierderii cărții de identitate, precum și 3 cereri ale unor persoane care s-au aflat în alte situații decât cele enumerate mai sus. Astfel, în total au fost preluate 56 de cereri, actele urmând a fi eliberate în termenul legal prevăzut de normativele în vigoare.

Proximitatea față de domiciliul cetățenilor a fost un real beneficiu pentru persoanele cu mobilitate redusă, care au putut, astfel, depune cererile la sediul Primăriei, evitând deplasarea la sediul DJEP, dar și pentru cetățenii cu probleme de sănătate, care au fost sprijiniți prin deplasarea echipei DJEP la domiciliul acestora.

Totodată, având în vedere colaborarea strânsă și eficientă între angajații Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Cluj și cei ai primăriei, în special ofițerii de stare civilă, s-a reușit soluționarea pe loc a tuturor situațiilor în care persoanele s-au prezentat fie fără certificate de stare civilă, regăsindu-se în situația în care acestea au fost pierdute, fie cu certificate de stare civilă care nu au îndeplinit condițiile legale, fiind deteriorate, rupte, înfoliate, etc. În aceste situații au fost eliberate pe loc noi certificate, cetățenii reușind să depună cererile de eliberare a actelor de identitate.

Profitând de numărul mare de persoane care s-au prezentat la Primărie, respectiv de prezența membrilor de familie însoțitori, angajații DJEP au oferit informații despre legislația în domeniul evidenței persoanelor și au reiterat obligativitatea și importanța deținerii unui act de identitate aflat în termen de valabilitate și cu date personale corecte, despre situațiile în care se emit și se schimbă actele de identitate, respectiv documentele de care este nevoie pentru eliberarea lor.

De asemenea, s-a pus accentul pe certificatele de stare civilă, și anume cerințele privind starea lor în vederea utilizării acestora în raport cu instituțiile statului, conform noilor schimbări legislative.

Nu în ultimul rând, angajații Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor Cluj au reiterat termenele legale privind depunerea cererilor în vederea eliberării actelor de identitate, respectiv termenul de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani, înainte cu cel puțin 15 zile de la expirarea valabilității actului de identitate deținut și termenul de 15 zile în cazul unor modificări în statutul civil, precum și în alte situații prevăzute de lege.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza