Sistemul de ticketing intră în funcţiune, în sfârşit!

Sistemul de ticketing intră în funcţiune, în sfârşit!
După amânări peste amânări, Primăria municipiului Cluj-Napoca a anunţat intrarea în funcţiune a mult-aşteptatului sistem de ticketing.

Din 9 septembrie, cele 61 de automate de eliberare a legitimaţiilor de călătorie prezente în principalele staţii ale oraşului nu vor mai avea doar rol decorativ, ci vor putea fi utilizate de călători. Automatele de bilete vor intra în uz treptat, primul care urmează să fie pus în funcţiune fiind cel din apropierea sediului Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca, din staţia Someşul.

"În septembrie vor intra în funcţiune treptat cele 61 de automate de bilete. Primul va fi cel de la staţia Someşul, apoi zilnic vor fi pornite câte 2-3, astfel încât toate să fie funcţionale în septembrie-octombrie", a spus primarul Emil Boc.

Timp de un an sistemul de ticketing va funcţiona în paralel cu cel clasic, din octombrie va începe distribuţia cardurilor cu ajutorul cărora călătorii îşi vor putea încărca bani şi stabili tipul de călătorie, iar din noiembrie toate abonamentele eliberate de CTP vor fi compatibile cu noul sistem. Eliberarea noilor abonamente, care le vor înlocui pe cele din carton, se va face în şapte centre ale CTP.

"Aparatele sunt supravegheate video, sper să nu fie vandalizate", a mai spus primarul.

Cât costă biletele şi abonamentele

Conform tarifelor aprobate de Consiliul Local (CL) Cluj-Napoca în iulie, un bilet urban de 30 de minute pe orice linie va costa 2 lei, unul de 60 de minute 4 lei, un abonament pe toate liniile valabil 24 de ore va putea fi achiziţionat la preţul de 13 lei, iar unul valabil 72 de ore va fi 23 de lei. 

Călătorii vor avea la dispoziţie abonamente lunare nominalizate valabile 60 de călătorii contra sumei de 60 de lei, în timp ce pentru dublul numărului de călătorii vor trebui să achite 84 de lei.

Acestea se adaugă abonamentelor deja practicate de CTP. Conform unei decizii din 2013 a CLl, inclusă în bilete şi abonamente este şi o taxă de 6,65% din tarif care merge spre înnoirea parcului auto al CTP.

Implementarea sistemului, o istorie zbuciumată

Proiectul pe fonduri europene "Modernizarea şi extinderea sistemului de transport public în comun în zona metropolitană Cluj - etapa 1", pe scurt sistemul de ticketing mult lăudat de primar, a suferit amânare după amânare. Proiectul are în denumire sintagma „etapa 1", deoarece sistemul de ticketing este implementat momentan doar pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, deşi CTP circulă şi în şase comune învecinate. De aceea, şi tarifele votate de consilierii locali se referă strict la transportul public de pe teritoriul municipiului.

Început în 2013, proiectul urma să fie gata în iulie 2014. De la momentul anunţat a trecut însă mai bine de un an: am avut o amânare pentru septembrie 2014, o amânare a amânării pentru decembrie 2014 şi încă una pentru martie 2015, iar termenul limită de Ziua Copilului din acest an a fost şi el sărit. „Ni s-a transmis că se va amâna pentru septembrie 2015", mărturisea, pentru ZIUA de CLUJ, Andreea Marcu, specialist în comunicare la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest, organism intermediar în acest proiect.

„Durata estimată a contractului de servicii este de 13 luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 luni perioada de garanţie de la data recepţiei pentru lucrările de construcţie şi toate echipamentele şi software-urile care compun sistemul de eliberare automată a legitimaţiilor de călătorie, validare şi control a acestora, asigurată la locul de amplasare a echipamentului, în 24 ore de la solicitare", scria în caietul de sarcini.

Sistemul de ticketing este implementat de asocierea CS Vision - Ramb SRL, despre care ZIUA de CLUJ a scris de mai multe ori. Ambele firme sunt controlate de omul de afaceri braşovean Răzvan Gabriel Bâgiu, cunoscut ca un apropiat al dispărutului PDL. Tot Bâgiu ar trebui să ducă la bun sfârşit şi un alt proiect ,amânat până la plictiseală, cel al sistemului de bike sharing.

Valoarea pentru care a fost adjudecat proiectul este 21,05 milioane de lei, 26 de milioane cu taxa pe valoarea adăugată inclusă. În cadrul proiectului au fost modernizate 87 de staţii de transport în comun în Cluj-Napoca, fiind montate 94 de copertine, amenajate 61 de automate de eliberare a legitimaţiilor de călătorie, respectiv 74 de panouri de afişaj cu privire la circulaţia mijloacelor de transport în comun.

Comenteaza