Soluţia pentru traficul Clujului: taxa pe centru

Soluţia pentru traficul Clujului: taxa pe centru
Aglomeraţia din centrul oraşului are antidot. Edilul de Cluj, Emil Boc, a anunţat, marţi, că vrea să implementeze o soluţie de import şi în municipiu care ar calma circulaţia.

Susţinător al proiectului tunelului pe sub centrul oraşului, cu infuzii constante de la bugetul local pentru consultanţă, primarul are o nouă viziune pentru rezolvarea problemelor de trafic din oraş. Fără autostrăzi suspendate şi proiecte fanteziste, spune Boc, dar cu soluţii testate deja de oraşele europene: reţea de transport local dezvoltată la nivel metropolitan plus taxă pe traficul din centru. Condiţia este ca instanţele să fie de partea clujenilor.

„Lucrurile nu se concentrează pe autostrăzi zburătoare, ci pe proiecte inteligente. Acesta este trendul european. Adică să lucrezi cu ceea ce ai deja. Să îmbunătăţeşti. Transportul public de calitate ajută la decongestionarea traficului. Reduci numărul de maşini din centru printr-un transport în comun calitativ", a subliniat primarul Emil Boc, în cadrul unei dezbateri a strategiei oraşului pe următorii ani. Problemele de trafic din oraş, lipsa locurilor de parcare şi aglomeraţia se vor reduce şi în Cluj-Napoca, concomitent cu dezvoltarea reţelei de transport public şi cu aplicarea unei soluţii testate la nivel european de alte oraşe: o mini-taxă pe traficul cu maşini în centrul oraşului. „Am văzut acest model în afară. În momentul în care s-a introdus o taxă pe maşinile care intrau în centrul oraşului, traficul s-a redus cu 30%. Apoi, măsura a fost suspendată şi s-a constatat că aglomeraţia a revenit. Deci această măsură este bună. Putem face şi acest lucru la Cluj-Napoca, dar după ce vom dezvolta reţeaua de transport. Evident, trebuie să facem şi centurile care au mai rămas de făcut, dar până atunci trebuie să lucrăm cu ce avem. Transportul în comun, să ne ocupăm de compoenta economică şi de parteneriate cu Consiliul Judeţean pentru a-l dezvolta", a menţionat primarul de Cluj. Cu o reţea de transport în comun funcţională şi în comunele limitrofe muncipiului, clujenii ar fi încurajaţi să îşi lase maşinile acasă, ceea ce ar reduce traficul de tranzit din oraş, iar cu o taxă pe maşinile care intră în centrul oraşului, aglomeraţia ar dispărea. „Noi am pregătit deja dezvoltarea transportului în comun, un prim inel în comunele limitrofe. Dacă această etapă funcţionează bine, putem să gândim un al doilea inel. Deocamdată proiectul de extindere a transportului în comun din Cluj-Napoca în comunele de lângă oraş a fost blocat în instanţă. Sperăm ca deciziile instanţei să fie corecte în continuare şi să deservească interesele clujenilor. Sunt convins că suntem pe drumul bun şi că vom depăşi blocajele juridice", afirmat Boc.

Anul acesta, edilul Emil Boc a anunţat că vrea să reşapeze proiectul studiat acum câţiva ani, cu bani de la bugetul local, al tunelului rutier pe sub centrul oraşului, pentru decongestionarea traficului rutier. Într-o altă variantă deja prezentată oficial la Primăria Cluj-Napoca de un alt consultant, unul străin, plătit din bugetul local cu 15.000 de euro. Tunelul s-ar putea realiza din bani europeni, în următoarele cicluri de finaţare, fiind un proiect de câteva sute de milioane de euro.

Tot pe bani europeni, edilul de Cluj a declarat că doreşte să amenajeze inelul de sud - Mănăştur-Someşeni, care ar scoate traficul de tranzit din oraş.

Etichete
Comenteaza