Soluții existau încă din '90, dar nimeni nu i-a ascultat! Un drum de legătură (centura metropolitană) care să degreveze traficul din vestul Clujului

Soluții existau încă din '90, dar nimeni nu i-a ascultat! Un drum de legătură (centura metropolitană) care să degreveze traficul din vestul Clujului

Un drum de legătură, propus de arhitecți spre finalul anilor '90, ar fi degrevat astăzi traficul auto din vestul orașului. 

"În 1998, arhitecții Tudose Emanoil și Gheorghe Elkan propuneau crearea unui nou drum de legătură între Cluj-Napoca și nodul autostrăzii A3 din Gilău. Drumul pornea din cartierul Mănăștur (zona capătului de tramvai), continua prin Florești (pe drumul din fața fostelor ferme) și ajungea la Gilău în zona nodului. De acolo continua ca și drum de ocolire pentru Gilău. Dacă ar fi fost ascultați și proiectul s-ar fi realizat, astăzi se circula mai ușor în și dinspre vest", scrie arhitectul județului, Claudiu Salanță. 

Primarul Floreștiului la acea vreme era Ioachim Vancea, iar în Cluj-Napoca Gheorghe Funar.  Amintim că, în 2022, Înalta Curte de Casație și Justiție i-a condamnat pe foștii primari din Florești (Ioan Șulea și Ioachim Vancea) și fostul director tehnic din Primăria Florești (Florin Zanc) la închisoare cu suspendare pentru fapte asimilate corupției.

Practic, conform dezvăluirilor făcute de Salanță, drumul propus în anii '90 nu ar mai fi făcut necesar proiectul centurii metropolitane, ci doar o posibilă continuare a acestuia, iar comuna Florești s-ar fi dezvoltat mai puțin haotic din punct de vedere imobiliar. 

Recent, primăria Cluj-Napoca a mai obținut un aviz pentru centura metropolitană
„Am primit avizul Autorității Aeronautice Române. Mai sunt doua avize de obținut, unul de la CFR pentru că trebuie să corelăm proiectul pasajului de la Tăietura Turcului cu centura. Acestea trebuie să fie corelate perfect”, a declarat primarul Emil Boc, la un post de radio local. 

Proiectul prevede construirea de drumuri noi cu cel puțin 4 benzi sau lărgirea drumului existent. Prima etapă cuprinde 65 km de centură și de drumuri de legătură, dintre care TR35 are 41 km, iar a doua, drumuri de legătură de 30 km, dintre care Apahida - 2,2 km, Florești - 7 km și Cluj-Napoca – 21 km. 

Centura metropolitană va începe din Gilău, de la nodul Autostrăzii Transilvania, traversând zona de nord a comunelor Floreşti şi Gilău şi municipiul Cluj-Napoca, până la Apahida, unde va face joncţiunea cu Centura Vâlcele - Apahida. Investiţia în acest proiect va depăşi 250 de milioane de euro, din care 150 de milioane bani europeni.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza