Soluţii pentru aglomeraţia din Floreşti: studiu de trafic, modernizarea străzii Eroilor, relansarea centurii ocolitoare de sud

Soluţii pentru aglomeraţia din Floreşti: studiu de trafic, modernizarea străzii Eroilor, relansarea centurii ocolitoare de sud
| Foto: arhiva

Primăria Floreşti încearcă să rezolve probleme de trafic din comună, prin studii care să dea soluţii concrete, cât şi prin investiţii pregătite să intre în derulare. 

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Primarul comunei Florești, Bogdan Pivariu, a vorbit despre problema traficului din Florești. Acesta a precizat că un studiu de trafic se află în derulare, realizat de specialiști din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca și care costă aproximativ 190.000 de lei. Odată cu începerea şcolii, va fi supusă analizei o zonă aglomerată.

"Avem contractat un studiu de trafic, care şi-a început demersurile. Au început să fie numărate maşinile, valorile, încă din perioada pandemică, cu restricţii, tocmai pentru a avea o imagine de ansamblu cât mai bună şi atunci şi acum, când avem o încărcătură mult mai mare, pentru a putea da soluţiile cele mai eficiente pentru fluidizarea traficului, în anumite intersecţii, pentru a vedea unde se pot implementa străzi cu sens unic, ca să mărim trotuarele şi numărul de parcări", a declarat Pivariu, la ZIUA LIVE. 

De asemenea, primarul a aspus că strada Eroilor va intra în proces de modernizare: "avem, în scris, de la minister acordul pentru suplimentarea benzilor, strada va avea 3 benzi de circulaţie, pistă de biciclete, trotuare şi spaţiu verde, cu pomi plantaţi; într-o lună sper că putem scoate acest proiect în licitaţie. Până în decembrie 2022 trebuie să fie gata acest proiect". 

Primăria Floreşti lucrează şi la relansarea proiectului de centurii ocolitoare de sud, care trebuia să fie gata de circa patru ani, dar fosta administrație a reziliat contractul cu firma Diferit. 

"Lucrăm pentru a reface studiul de fezabilitate pentru centura de sud. În acea zonă, în spatele Vivo, există în proiectul centurii metropolitane, un nod de intersecţie cu centura şi trebuie gândită o bandă de descărcare dedicată pentru mijloacele de transport în comun. Tot ce facem acum în Floreşti, facem pentru a prioritiza transportul în comun. Avem în plan şi introducerea unei noi linii de autobuz, dar avem încă câteva probleme urbanistice de rezolvat", a spus Pivariu. 

Despre traseul centurii de sud, primarul a dat mai multe detalii recent într-o altă emisiune: "Există în proiectul centurii metropolitane un apendice care merge până la Spitalul Regional și eu consider că noi trebuie să ne conectăm la această centură metropolitană. Nu va mai fi o centură, ci un drum de sud care va deservi Floreștiul. Șoseaua va urca din Tăuți, pe Răzoare și la Vivo se va face încărcarea pe centura metropolitană. Nu va mai fi porțiunea pe Valea Gârbăului până la drumul Sfântul Ioan, ci se va merge pe centura metropolitană. De acolo se va putea ieși pe Sfântul Ioan. Eu spun că traficul va fi Sud - Nord spre centură și nu Est - Vest”.

Floreștiul numără 70.000 de locuitori, din care 50.000 cu acte legale.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza