Târgul Produs de Cluj, propagat în toată România

Târgul Produs de Cluj,  propagat în toată România
Timp de trei zile, clujenii s-au putut desfăta cu produse autohtone la primul târg de acest gen, organizat de Consiliul Judeţean în parcarea hipermarketului Cora.

Ulei nerafinat la 10 lei litrul, produs la Turda, plăcinte pe vatră electrică la 3,5 lei, balmoş, friptură de Turda, pâine de casă, slănină, cârnaţi, telemea, miere de albine, legume proaspete, dar şi pahare de criză din sticlă de laborator, tot de la Turda, cu 10 lei, icoane pe coji de ouă, ii, sandale de la Clujana sau fanioane cu România, toate au putut fi cumpărate direct de la producători.

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj, Alin Tişe, a lansat şi o campanie în jurul ideii "Cumpără un produs de Cluj şi creează un loc de muncă", pentru a-i convinge pe clujeni să consume produse a la Cluj. Târgul se va organiza în perioada următoare în alte oraşe din judeţ, dar şi la Bistriţa şi în alte judeţe. "Ne vom extinde în regiune, apoi în toate oraşele din ţară", a promis Tişe.

Vineri, în prima zi a târgului, clujenii s-au înghesuit printre standurile expozanţilor de produse din Cluj şi au refuzat să plece acasă nemâncaţi sau fără să cumpere o pâine de casă, o bucată de brânză bună sau un borcan de miere. Cel mai aşteptat produs a fost balmoşul. Chiar şi oficialii prezenţi la manifestare, Emil Luca, de la Centrul Agro Transilvania, sau Gheorghe Şerban, de la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, verificau din minut în minut dacă este gata.

"Trebuie să consumăm produsele pe care Clujul le are. De ce când Avicolele noastre sunt pline de pui preferăm să cumpărăm de la americani? De ce în loc să alegem cosmetice şi încălţăminte produse la Cluj, le cumpărăm pe cele din Europa sau Africa? Trebuie să fim solidari şi să achiziţionăm produsele noastre ca să contribuim astfel la dezvoltarea judeţului", le-a explicat preşedintele Alin Tişe vizitatorilor în prima zi de târg. El a declarat că intenţionează să lanseze şi să dezvolte şi o campanie, "Un produs, un loc de muncă", prin care oamenii să conştientizeze cât de important este să cumperi ceea ce s-a produs în judeţ, pentru că în acest mod contribuie la crearea de locuri de muncă.

"Banii ajung în salariul unui angajat, în taxele şi impozitele locale", a completat Tişe. Preşedintele CJ a declarat că intenţionează ca următoarele ediţii ale târgului Produs de Cluj să aibă loc în oraşele din judeţ, după care se plănuieşte extinderea manifestării dincolo de graniţele Clujului: "La Bistriţa, în celelalte oraşe din Regiunea Nord-Vest, iar apoi în toate oraşele din ţară, ca să ne facem cunoscute produsele", a menţionat Tişe.

La târgul Produs de Cluj, organizat de către Consiliul Judeţean, de vineri până duminică în parcarea hipermarketului Cora au participat 124 de producători clujeni (mari companii, asociaţii de producători sau persoane fizice autorizate), care şi-au expus produsele la 60 de standuri amenajate în parcarea hipermarketului Cora. Muzica tradiţională şi aromele de friptură de Turda sau de mititei au convins oamenii să cumpere cel puţin un produs tradiţional.

Ulei nerafinat la 10 lei litrul produs la Turda, plăcinte pe vatră electrică la 3,5 lei, balmoş, friptură de Turda, pâine de casă, slănină, cârnaţi, telemea, miere de albine, legume proaspete, dar şi pahare "de criză" din sticlă de laborator tot de la Turda cu 10 lei, icoane pe coji de ouă, ii, sandale de la Clujana sau fanioane cu România, toate au putut fi cumpărate direct de la producători. "Am fost la cumpărături şi ne-am oprit şi la târg. Chiar dacă ne-am luat produse de la hipermarket, am cumpărat şi roşii sau castraveţi de la târg, pentru că sunt foarte ieftine, dar şi salam de biscuiţi de casă, de la Mănăstireni. Am gustat şi n-am putut să rezistăm", a declarat Ioana M. De la standuri nu au lipsit cartofii de Râşca, muşcatele de Jucu sau palaneţul cu urdă de la Frata.

"Am văzut de toate, de la covoraşe cu turnul Eiffel, la inele de tinichea, de la tablouri cu văcuţe, până la sandale de la Clujana. De mâncare să nu mai spun, a fost din plin, preţurile sunt acceptabile, mai ales la legume. Mi-am luat ulei presat la rece, telemea de oaie, roşii dar şi o pâine de casă. Soţia mea a rămas cu gândul la o pereche de sandale de la Clujana. Sigur ne întoarcem şi duminică ca să şi le cumpere", a afirmat Ioan M., care a vizitat târgul sâmbătă.

Duminică, la mare trecere a fost spectacolul de păpuşi de la Teatrul Puck, dar şi demonstraţiile culinare educative, puse la cale pentru cei mici. "Vremea a ţinut cu noi. Aşa am putut să-i încântăm pe participanţi cu spectacole folclorice, dar şi cu bucate alese", a spus Ramona Moldovan, directorul Asociaţiei Produs de Cluj, constituită la nivelul CJ în scopul promovării Clujului, precum şi a dezvoltării turismului. Bugetul pentru organizarea târgului Produs de Cluj a fost de 100.000 de lei, bani alocaţi de la bugetul judeţului.

 

Comenteaza