Tata Motors vrea la Cluj

Tata Motors vrea la Cluj
Grupul indian care fabrică maşina cea mai ieftină din lume este interesat să îşi amplaseze o unitate de producţie în parcul industrial Tetarom.

Alin Tişe a anunţat aseară, la REALITATEA TV Cluj, în cadrul emisiunii Clujul în Realitate, moderată de Mihai Hurezeanu, că s-a întâlnit cu mai mulţi investitori interesaţi să vină la Cluj. Este vorba despre Tata Motors, Swarovski, dar şi o companie importantă din domeniul IT al cărei nume nu a dorit să-l dezvăluie. Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Cluj a spus că instituţia oferă tuturor investitorilor aceleaşi condiţii pe care le-a oferit şi companiei Nokia, stabilită în parcul industrial Tetarom III.

"Cine îşi imaginează că un investitor ca ING pleacă de la Cluj din cauza unei autorităţi publice, pentru că nu-i dă sprijinul, se înşală. Ca autorităţi publice, noi oferim aceleaşi condiţii investitorilor. Nu putem să îi ajutăm financiar, pentru că s-ar considera ajutoare de stat, dar nici să reducem impozitarea, pentru că am încălca legea. Companiile îşi fac o prognoză pe un număr de ani, iar celelalte chestiuni sunt speculaţii. PNL spune că PDL este de vină, noi că ei. Că e Tişe în fruntea unei instituţii publice, că e Apostu, că e Nicoară, pe ei nu îi interesează persoana. Au mai multe calcule şi legate de infrastructură, de forţa de muncă", a declarat preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe. El a adăugat că o astfel de decizie strategică din punct de vedere economic au luat şi furnizorii companiei Nokia care au anunţat iniţial că vor să se stabilească la Cluj, însă ulterior s-au răzgândit.

"Noi le respectăm deciziile şi vreau să vă spun că ce am oferit companiei Nokia putem să oferim oricăror alţi investitori. Aceştia continuă să fie interesaţi să vină la Cluj. Am avut întruniri cu mulţi astfel de investitori. Au venit la mine cei de la Tata Motors, dar şi o companie de care sunt interesate femeile, din sectorul bijuteriilor (Swarovski, după cum a relatat ZIUA de CLUJ la finele anului trecut - n. red.). Am avut discuţii şi cu o companie importantă din domeniul IT. Să nu uităm că Tetarom are o firmă de consultanţă din Austria şi Germania care menţine contactul cu potenţiali investitori. Să nu vă imaginaţi că marile companii vin la Cluj pentru că noi suntem frumoşi şi deştepţi, ci dacă avem aeroport şi infrastructură. Ei tatonează piaţa indiferent de cine conduce vremelnic instituţiile administraţiei locale", a subliniat Tişe. Liderul CJ a mai spus că instituţia pe care o conduce a făcut paşi importanţi spre a dezvolta aeroportul şi speră ca şi celelalte investiţi- centura şi autostrada - să se realizeze pentru ca judeţul să aibă argumente mult mai solide pentru a atrage investitori.

Alin Tişe s-a referit şi la viitoarele alegeri pentru şefia naţională a PDL. "Nu putem vorbi despre un pact de neagresiune dintre Boc şi Blaga care candidează la şefia partidului. Cu cât sunt mai mulţi competitori, cu atât există o competiţie reală, iar semnalul este cel de normalitate. În ceea ce priveşte persoana mea, voi rămâne consecvent deciziei pe care am luat-o din punct de vedere politic. Trebuie să fii şi în politică un om de onoare. Nu particip nici la nivel naţional pentru nicio funcţie, aşa cum nu am candidat nici la nivel local. Trebuie să mă ocup de problemele locale şi mai am multe de învăţat înainte de a candida la nivel naţional. Sunt însă onorat că premierul mi-a propus să candidez pentru o astfel de funcţie", a declarat Tişe.

Cine e gigantul Tata Motors

Tata Motors este o companie indiană în plină expansiune, membră a Tata Group, un conglomerat de 98 de firme cu afaceri în siderurgie, producţie de sare, software, energie, comunicaţii şi produse chimice. Societatea din Mumbai a cumpărat divizia de vehicule comerciale a sud-coreenilor de la Daewoo (2004), apoi a fuzionat cu Fiat (2005), preluând distribuţia producătorului italian în India. Acum trei ani, Tata Motors a dat o altă lovitură: a cumpărat mărcile Jaguar şi Land Rover, care erau deţinute de Ford. În ianuarie 2008, indienii au realizat cel mai ieftin autoturism din lume, Tata Nano, care costă la el acasă 1.490 de euro. Tata Motors şi-a propus să lanseze în perioada următoare un vehicul electric, produs împreună cu firma norvegiană Miljo Grenland. În ultimul an, Tata Motors, o companie cu 24.000 de angajaţi, a vândut 803.322 de maşini (dintre care 77.431 în India), iar în martie 2011 au ieşit pe poarta fabricii 83.363 de autovehicule.

Discuţii cu indienii

"Pot să confirm faptul că există interes din partea Tata Motors privind o investiţie la Cluj. Suntem în contact cu ei, ne aflăm la faza de discuţii şi de tatonări, ca şi cu alţi investitori interesaţi de altfel, însă o decizie finală va fi luată de către companie", a declarat Alin Tişe, pentru ZIUA de CLUJ.

 

Comenteaza