Taxa pe turism: Hotelierii anunță că tarifele de cazare la Cluj-Napoca rămân neschimbate

Taxa pe turism: Hotelierii anunță că tarifele de cazare la Cluj-Napoca rămân neschimbate

Tarifele de cazare la hotelurile din Cluj-Napoca rămân neschimbate după intrarea în vigoare a taxei speciale pentru promovarea turismului, stabilită la sfârşitul anului trecut. Hotelierii vor ca oraşul să fie cunoscut ca destinaţie de city-break.

”Taxa specială instituită este utilă atâta vreme cât din ea sunt finanţate investiţii în infrastructura de turism. Hotelierii clujeni au fost de acord cu această taxă, dar cerem să fim consultaţi în legătură cu modul de cheltuire a banilor. Este nevoie de o strategie de dezvoltare a turismului în Cluj-Napoca pe termen scurt, mediu şi lung, ca să ştim cine suntem şi ce produs vrem să oferim, ce turişti vrem să atragem şi când să vină şi care sunt canalele prin care dorim să comunicăm produsul turistic celor interesaţi”, a declarat preşedintele Asociaţiei Hotelierilor Clujeni, Roxana Ghiran

Potrivit acesteia, taxe similare sunt percepute în majoritatea oraşelor din lume. ”Cluj-Napoca nu este un oraş cu mari atracţii turistice, în afară de festivaluri de muzică sau competiţii sportive. Vrem să fim cunoscuţi ca destinaţie de city-break, să construim un produs turistic bazat pe aceste premise şi să îl ofertăm în străinătate: avem aeroport, avem curse low cost. Prin definiţie, city-break este o vacanţă scurtă şi ieftină, condiţii pe care le îndeplinim”, a subliniat preşedintele Asociaţiei Hotelierilor Clujeni.

Primăria Cluj-Napoca a instituit o taxă specială de la 1 ianuarie 2019, de promovare a turismului, în cuantum de 1% din tariful net de cazare pe noapte, care va fi plătită de fiecare turist la hotelul unde se cazează. Taxa specială pentru promovarea turismului a fost aprobată de Consiliul Local Cluj-Napoca în decembrie 2018 şi se va vira la bugetul local.

Taxa specială va fi folosită exclusiv pentru promovarea obiectivelor turistice din Cluj-Napoca şi a destinaţiei turistice Cluj-Napoca, în vederea creşterii numărului de turişti, creşterea calităţii serviciilor turistice, susţinerea proiectelor turistice inovative în vederea dezvoltării smart turismului, susţinerea sistemului online de promovare turistică, consolidarea brandului turistic al municipiului.

Pe primele zece luni din anul 2018, Cluj-Napoca a fost vizitat de peste 400.000 de turişti.

loading...
Comenteaza