Taxele şi impozitele locale, plătite on-line din ianuarie

Taxele şi impozitele locale, plătite on-line din ianuarie
Primăria Cluj-Napoca a anunţat ieri că începând din 2011 clujenii îşi vor putea plăti impozitele şi taxele locale on-line. Sistemul va deveni operaţional din 3 ianuarie şi va presupune accesarea secţiunii taxe şi impozite de pe site-ul oficial al primăriei, dar şi deţinerea unui card bancar care să permită efectuarea de astfel de plăţi.
“Fiecare cetăţean care doreşte să plătească on-line vine la Centrul de Informare pentru cetăţeni, la serviciul Taxe şi Impozite din Piaţa Unirii sau la primăriile de cartier şi, pe baza unei cereri şi a buletinului, primeşte pe loc un cod de utilizator şi o parolă. Aceasta se va putea schimba de acasă. De acasă, omul intră pe site-ul primăriei, la secţiunea taxe şi impozite, unde se autentifică. După autentificare, vede tot ceea ce are de plătit în materie de impozite şi taxe locale, acolo alege ceea ce doreşte să plătească, apoi apasă pe un buton de continuare şi intră în relaţie cu procesatorul de plăţi al băncii. Acesta este şi cel mai important aspect, ca cetăţenii să verifice singuri ce obligaţii financiare au către bugetul local şi să le achite conform calculelor fiecăruia”, a explicat primarul Sorin Apostu.

Sistemul va fi în teste de săptămâna viitoare, urmând ca din 3 ianuarie 2011 să fie funcţional. Potrivit primăriei, clujenii pot solicita coduri de utilizator şi parole începând cu 20 decembrie. “Banca prin care se fac plăţile on-line este Banca Transilvania, selectată în urma unei licitaţii. Pentru cetăţean nu există nici un comision. El trebuie să aibă un card care permite plata on-line, care poare fi la orice bancă. Comisionul este suportat de către primărie (1,5% - comision pentru carduri emise de Banca Transilvania, 2% - pentru alte carduri). Potrivit contractului, suma totală pe care BT o va încasa de la municipalitate nu va depăşi 15.000 de euro pentru anul 2011”, a mai precizat primarul Apostu.

Comenteaza