Tensiuni la urbanism. Boc: ”Cred că discut cu comisia de urbanism, nu cu comisia de filosofie a orașului. Căutați-vă alte comisii, mergeți la comisia de salubritate!”

Tensiuni la urbanism. Boc: ”Cred că discut cu comisia de urbanism, nu cu comisia de filosofie a orașului. Căutați-vă alte comisii, mergeți la comisia de salubritate!”

Ședințele de urbanism devin tot mai tensionate, pe măsură ce proiectanții vin cu tot mai multe propuneri urbnistice care întind la maxim gradul de construire a parcelelor, mai mici sau mai mari.

Este și cazul a opt Planuri Urbanistice de Detaliu (PUD) pentru case cuplate pe strada Doinei.

”Sunt 4 PUD-uri la numărul 41 pe strada Doinei unde se propune pe fiecare parcelă câte un imobil cu 2 case cuplate. Nivelul de înălțime este parter și etaj, ne încadrăm în indifcii urbanistici ai PUG-ului, iar accesul se va face de pe un drum în posesia investitorului. De propun 2 locuri de parcare pentru fiecare imobil, deci 4 locuri pe parcelă ”, a explicat proiectantul Ciprian Secară.

”Densitatea construirii în această zonă ne arată că 2 locuințe pe parcelă e prea mult, se poate admite construirea unei singure locuințe pe parcelă. Admitem mai mult doar unde e loc și nu sunt încărcări majore ale traficului. La ce propuneți dumneavoastră se aduna 32 de mașini la toate cele 4 proiecte. Practic ar trebui să lărgiți drumul pentru a avea acces o mașină de pompieri, de gunoi. Aveți pe o porțiune o lățime de 4 m, e prea putin, iar curba trebuie regândită nu ai cum să virezi așa”, a spus arhitectul șef al municipiului, Daniel Pop.

A intervenit investitorul care a încercat să explice faptul că se confruntă cu o situație absurdă în privința dotărilor utilitare. ”Vom ține cont de sugestiile comisiei. Ce doresc eu să subliniez este că pentru obținerea autorizației am dori să ni se ia în considerare drumul la stadiul actual de piatră cilindrată, pentru că fără autorizație nu primim avizele pentru branșamente. Și atunci ce facem, astfaltăm ca să ne dați autorizația și apoi spargem asfaltul să facem branșamentele? E absurd”, a spus Cristian Olinca

”Eu cred că pot rămâne și două case pe parcelă și există soluții și pentru acel drum astfel încât să nu trebuiască să asfaltați apoi să faceți branșamentele”, a început să explice arhitectul Mihai Racu, membru al comisiei.

”Nu, am stabilit reguli clare, nu le tot rediscutăm de fiecare dată să vă conving pe fiecare. Cred că discut cu comisia de urbanism nu cu comisia de filosfie a orașului. Căutați-vă alte comisii, alt loc de muncă, mergeți la comisia de salubritate. Nu mai am răbdarea asta să vă explic la fiecare în parte cât e de important să avem curățenie, nu praf și poluare de șantier. Utilitățile sunt fundamentale, infrastrucura realizată e condiția A din abecedarul urbanistic. Nu e un moft al primarului, nu vă cere primarul ceva ce nu e în lege”, a izbucnit primarul Emil Boc.

”Am mai avut discuții pe această temă și am stabilit că nu trebuie asfalt, ci poate fi și alt tip de finisaj, stratul de uzură nu trebuie să fie asfalt neapărat, alții au aplicat astfel de soluții și au obținut și avizele pentru branșamente”, a intervenit împăciutor arhitectul Adrian Iancu.

”Revenind la casele propuse, construcțiile sunt masive, e foare înghesuit. Se poate lărgi strada la 9 m peste tot?”, a întrebat Daniel Pop.

”Nu, acolo e și o proprietate privată care nu ne aparține”, a răspuns investitorul.

”O cumpărați ș puteți rezolva problema și atunci aveți dublu de locuințe. Deci ori lărgiți strada, ori faceți locuințe individuale. Comunicați arhitectului sșf opțiunea dumneavoastră și atunci se merge direct la comisia operativă pentru avizul final”, a concluzionat primarul Emil Boc.

Proiectantul a încercat să mai ceară lămuri suplimentare despre obligația de a avea stradă de 9 metri pe toată lungimea, însă fără rezultat. ”Am închis discuția, am precizat condițiile noastre, la revedere”, a spus primarul.

Discuțiile s-au reluat în acceași notă câteva puncte mai încolo la ordinea de zi când s-a ajuns la celelalte 4 PUD-uri de pe aceeași stradă, Doinei, dar la numerele 45,47,49.

”Parcelele sunt foarte mici, ați iesit cu etajele în afară față de parter, au forțat ca să facă totuși de o locuință. E prea mult, ar trebui aprobat doar cu o locuință pe parcelă și aceeași problemă de rezolvat cu drumul”, a spus arhitectul Mihai Racu.

”Acea alee e cu sens unic, practic mergeți acasă și rămâneți acolo că nu aveți cum să ieșiti. Deci e nevoie să rezolvați problema drumului și dumneavoastră”, a concluzionat arhitectul șef, Daniel Pop.

Proiectul trebuie să revină cu modificări la comisia de urbanism.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK

loading...
Loading...
Comenteaza