Tetarom face lobby pentru camioane pe Tăietura Turcului. Primăria îi invită să-şi facă drum special.

Tetarom face lobby pentru camioane pe Tăietura Turcului. Primăria îi invită să-şi facă drum special.
Locatarii parcului industrial Tetarom I se plâng că au dificultăţi în activitatea zilnică din cauza restricţiilor impuse în zonă vehiculelor de peste 5 tone.

Directorul executiv al parcului industrial Tetarom I, Viorel Găvrea, a cerut Primăriei Cluj-Napoca identificarea unei soluţii pentru a permite accesul maşinilor mai mari de 5 tone spre parcul situat pe Tăietura Turcului. Viceprimarul Radu Moisin spune însă că soluţia stă în mâna administratorilor parcului, care nu au decât să amenajeze un drum în zona de nord a parcului, care să facă legătura între obiectiv şi Calea Baciului. Despre circulaţia maşinilor grele prin Gruia şi Grigorescu, zona rezidenţiale, nici nu poate fi vorba, a completat oficialul.

"Incubatorul de afaceri este doar un aspect al activităţii noastre - avem un parc industrial înfiinţat în 2002, avem activităţi de industrie, de producţie, de logistică. Restricţiile afectează în special patru-cinci companii mari, care au transporturi de marfă şi care au nevoie de camioane care depăşesc limita de 5 tone admisă. Nu este o chestiune de nerezolvat. Ne-am adresat cu problema aceasta celor de la primărie şi ni s-a spus că se va găsi o soluţie. Problema este că s-a trecut la amenzi, cei care intră iau amenzi. Până la urmă, nu avem ce reproşa celor de la poliţie - ei îşi fac datoria. Dar se pot găsi soluţii - se poate instala un indicator care să specifice că cei care au treabă în parcul industrial au acces sau firmele pot plăti ca să aibă acces acolo. Eu sunt sigur că problema se va rezolva, chiar dacă durează ceva", consideră directorul executiv al Tetarom, Viorel Găvrea.

Una dintre companiile afectate este Agressione, activă în domeniul distribuţiei de hârtie şi cartoane. Aceasta are în derulare o investiţie de 5 milioane de euro şi va avea în Tetarom I atât o clădire de birouri, cât şi spaţii pentru o hală de producţie şi depozitare. "Limitarea aceasta ne va afecta în special după începerea activităţii (societatea încă are lucrări în şantier - n.red.). În fiecare zi vor veni patru-cinci camioane din toată Europa. E greu de precizat dinainte, de anticipat exact când şi de unde vin. Ar fi de dorit ridicarea restricţiei pentru cei care vin în Tetarom. Nu se poate să ai un parc industrial fără acces cu trafic greu", spune Nicolae Gheorghiu, reprezentant al Agressione.

Potrivit purtătorului de cuvânt al primăriei, există rute speciale pentru traficul greu spre parcul Tetarom, având în vedere că pe principala strada de acces spre obiectiv, Tâietura Turcului, traficul greu este restricţionat, în zonă fiind amplasate două limitatoare de înălţime la 2,8 metri, care nu permit accesul maşinilor grele. "Pentru cei care vin dinspre Oradea există o rută prin Căpuş-Gîrbău, DN1 F şi apoi prin Baciu, Calea Baciului, intersecţia cu Calea Ferată şi apoi spre parcul Tetarom I. Pentru că noi conştientizăm importanţa obictivului, bariera de înălţime care limitează tonajul a fost mutată în vârful dealului, de la calea ferată. Pentru traficul dinspre Baia Mare şi Bistriţa-Năsăud există ruta Oaşului - Fabricii de Chibrituri - Corneliu Coposu şi apoi spre parcul Tetarom. În momentul în care s-a aprobat investiţia în zona Tăietura Turcului era vorba despre un parc după modelul incubatoarelor de afaceri. Acum ei vin să ceară tonaj mai mare, când obicetivul a fost gândit pentru domeniul IT, soft, şi nu pentru logistică", a adăugat Buzatu.

Viceprimarul Radu Moisin a declarat că municipalitatea nu a făcut nici un fel de promisiune conducerii Tetarom I că va permite accesul camioanelor de mare tonaj către Tetarom I prin cartierul Grigorescu şi Gruia. "Noi nu putem permite accesul camioanelor de mare tonaj prin două cartiere rezidenţiale. Este foarte simpu pentru cei de la Tetarom să-şi imagineze că putem face acest lucru, având în vedere că cetăţenii din aceste cartiere nu vor face petiţii către ei, ci către primărie. Parcul funcţionează în acea locaţie de ani de zile şi sunt convins că soluţiile sunt în mâna conducerii instituţiei. Din câte suntem informaţi, există un drum pe latura de nord a parcului care, odată amenajat, poate face legătura între obiectiv şi Calea Baciului. Desigur că este mai plăcut să ceri circulaţia camioanelor grele pe asfalt, însă nu trebuie să fim absurzi", a subliniat Moisin.

Traficul greu, interzis din 2004

În zona Donath - Tăietura Turcului, municipalitatea a interzis traficul greu începând din 2004, în urma solicitărilor şi reclamaţiilor riveranilor, nemulţumiţi că traficul greu le distruge liniştea, dar şi drumurile. În plus, potrivit municipalităţii, zona comportă risc la alunecările de teren, spre Baciu, vibraţiile produse de traficul greu agravând situaţia deja dificilă. De altfel, chiar cei de la Tetarom au un proiect privind prevenirea alunecărilor de teren şi stabilizarea versanţilor, care este prins în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, cu perspective de a obţine finanţare, potrivit conducerii Tetarom.

Luminiţa SILEA , Kristina REŞTEA
luminitasilea@ziuadecj.ro, kristinarestea@ziuadecj.ro

 

Comenteaza